نبود خاموشی در کشور با وجود خسارات به صنعت برق

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 08:37
مدیرعامل توانیر با اشاره به پایداری شبکه برق کشور گفت: با وجود خسارات ناشی از حملات، هیچ خاموشی سراسری رخ نداد و با نزدیک شدن به فصل گرما، مدیریت مصرف برای جلوگیری از محدودیت‌ها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد اله‌داد، مدیرعامل شرکت توانیر، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با وجود خسارات واردشده به شبکه برق در پی حملات اخیر، در هیچ نقطه‌ای از کشور خاموشی نداشتیم و خدمات‌رسانی بدون وقفه ادامه یافت.

وی افزود: نیرو‌های عملیاتی صنعت برق با تلاش شبانه‌روزی توانستند در مدت زمان کوتاه و با میانگین حدود ۵۵ دقیقه، خرابی‌ها را برطرف کنند؛ این در حالی است که حجم خسارات به دلیل شدت تخریب‌ها قابل توجه بود.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه شبکه برق کشور به‌گونه‌ای طراحی شده است که در صورت بروز آسیب، امکان جابه‌جایی بار و استفاده از مسیر‌های جایگزین وجود دارد، تصریح کرد: با استفاده از ساختار رینگ شبکه و ظرفیت‌های جایگزین، تأمین برق از مسیر‌های دیگر انجام شد و برنامه‌ریزی لازم برای جبران کامل خسارات نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.