به گزارش خبرنگار مهر، آیتالله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبههای این هفته نماز جمعه پایتخت در دانشگاه تهران، ضمن دعوت نمازگزاران به نگهداشتن حریم در برابر ذات ربوبی حق ، اظهار کرد: مرگ به طرف ما میآید و دیدار با مرگ بسیار نزدیک است ، لذا باید خودمان را برای یک مرحله زندگی دیگر آماده کنیم.
ویافزود : مرگ نابودی نیست، بلکه یک مرحله است. همان طور که جنین و طفل و بچه بودیم و بعد از آن نوجوان و جوان شدیم و به همین ترتیب پیش می رویم تا زمان مرگ فرا برسد که تازه میانه راه است و بعد از آن هم عالم برزخ است، لذا خودمان را برای چنان روزی آماده کنیم.
آیتالله خاتمی با اشاره به دوران پیامبر اسلام (ص) ، گفت : پیغمبر اسلام در طول جنگهای زمان خود، صلح یا آتشبس نیز داشته است؛ از جمله صلح حدیبیه است. به تعبیر شهید آیتالله مطهری، جنگهای پیامبر نوعاً ماهیت دفاعی داشته است؛ دشمن هجوم میآورده و پیغمبر نیز دفاع میکرد، اما آتشبس یا صلح در سیره پیامبر وجود داشته است.
وی افزود: نکته بسیار مهمی که قرآن بر آن تأکید دارد این است که با دشمن باید بدبینانه برخورد کرد و به تعبیر امام شهید، حتی به لبخند دشمن نیز باید مشکوک بود. بهویژه در برابر دشمنی که با او مواجه هستیم، از جمله فردی مانند ترامپ که بهعنوان نماد دروغگویی شناخته میشود.
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ترامپ مجسمه دروغگویی است . شاید بتوان گفت در بین رئیس جمهورهای دنیا آدمی به دروغگویی او نیست. او از شب تا صبح در طول سه الی چهار سال ۳۰۰۰ دروغ گفته که بعضاً روزی به ۲۲ دروغ میگوید، لذا با آدمی اینطوری باید بدبینانه برخورد کرد.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: برای برخورد با دشمن در ایام آتشبس، یا به تعبیر رهبر انقلاب، آیتالله سید مجتبی حسینی که تعبیر سکوت را بهکار بردهاند، دو مطلب بسیار مهم وجود دارد؛ نخست، اعتماد به خداوند متعال و دومین نکته، که برخاسته از همان اصل نخست است، حضور مردم است.
وی بیان کرد: اعتماد به خدا و اتکای به مردم، دو رکن اساسی در مواجهه با دشمن در شرایط آتشبس بهشمار میرود. بر این اساس، باید با هوشیاری، بدبینی نسبت به دشمن و اتکا به خداوند و مردم، مسیر صحیح را در این شرایط دنبال کرد.
در حال تکمیل...









