معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بخشی از ظرفیت نیروگاهی صنایع بزرگ و پتروشیمیها دچار آسیب شده است اظهار داشت: با دستور وزیر نیرو استفاده از همه ظرفیتها برای تأمین برق این صنایع در دستور کار قرار دارد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مصرف برق کشور در روزهای جنگ تحمیلی با کاهشی قابل توجه همراه بوده است؛ کاهشی که بنا بر اعلام معاون برق وانرژی وزارت نیرو نتیجه همزمان چند عامل مهم است.
رجبی مشهدی با اشاره به کاهش مصرف برق در دوره جنگ تحمیلی سوم گفت: تعطیلی بخشی از کسبوکارها و صنایع، افت دمای هوا نسبت به سال گذشته و کاهش ترافیک اینترنت که موجب کاهش مصرف مرتبط با دیتاسنترها و فعالیتهایی مانند استخراج غیرمجاز رمزارز شده در روند کاهش مصرف نقش تعیینکننده داشتهاند.
رجبی مشهدی تصریح کرد: وزارت نیرو برای جبران این کسری تولید برق در صنایع انرژی بر، مجموعهای از اقدامات از جمله واردات برق، اجرای طرحهای بهینه سازی مصرف، مدیریت مصرف و اعمال محدودیتهای مقطعی در بخشهای کماولویت را در دستور کار خود قرار داده است.
رجبی مشهدی در پایان هدف از این اقدامات را حفظ پایداری شبکه برق در ماههای پیش رو و کمک به استمرار صنایع آسیب دیده تا زمان بازگشت تدریجی به ظرفیت قبل اعلام کرد و از مردم خواست کماکان با کاهش مصرف وزارت نیرو را در تأمین برق مشترکان یاری دهند.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.