وضعیت سفر عتبات در دوران آتش بس

پارس نیوز پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 14:16
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام کاروان‌های زمینی به عتبات عالیات عراق متوقف نشده و امکان ثبت‌نام در کاروان‌ فراهم است.

 وضعیت سفر عتبات در دوران جنگ و آتش بس مشخص شد. اعزام کاروان‌های زمینی به عتبات عالیات در دوران جنگ تحمیلی متوقف نشده بود.

به گزارش پارس نیوز ، مرتضی آقایی،معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره‌ به جنگ آمریکایی- صهیونی و قطع پروازها، درباره استمرار اعزام کاروان‌های زمینی به عتبات عالیات، گفت: مشتاقان تشرف به عتبات عالیات می‌توانند با نام‌نویسی در سامانه عتبات به آدرس atabatorg.haj.ir به این سفر زیارتی مشرف شوند.

او اضافه کرد: با وجود اینکه کاروان‌های هوایی هنوز راه‌اندازی نشده‌اند اما آمادگی کامل برای اعزام‌های عتبات وجود دارد و فعلا کاروان‌های زمینی روی سامانه عتبات قرار دارند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: در حال حاضر اطلاعات بیش از یکصد کاروان روی سامانه قرار گرفته و متقاضیان می‌توانند هر یک از آنها را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه‌های مربوطه به این سفر مشرف شوند.

آقایی با اشاره به اینکه شرایط لازم برای سفری توام با عزت، کرامت و امنیت فراهم است، از متقاضیان سفر عتبات درخواست کرد با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت مشرف شوند و از سفر با کاروان‌های متفرقه پرهیز کنند.

معاون سازمان حج و زیارت یادآور شد: کاروان زیارتی کاشان با یاد ۱۶۸ شهید میناب امروز (چهارشنبه ۲۶ فروردین‌ماه) ایران را به مقصد عراق ترک کرد و قرار است زایران در طی بازه زمانی حضور در عتبات عالیات به زیارت کربلای معلی ونجف اشرف، مشرف شود.

 
منبع: ایسنا

منبع خبر "پارس نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.