
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نفل از روابط عمومی ساتبا، علیرضا محمودپور، مجری طرح نیروگاههای خورشیدی این سازمان، از انجام فرآیند پلمپ کنتور نیروگاه خورشیدی ۳.۲ مگاواتی در ساختگاه آق قبر در استان گلستان خبر داد.
محمودپور با اشاره به حضور تیمهای فنی در محل احداث این نیروگاه اظهار کرد: در حال حاضر، با حضور همکاران شرکت برق منطقهای استان مازندران و گلستان، شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان، تیم پیمانکار احداث نیروگاه و همچنین همکاران ساتبا؛ فرآیند پلمپ کنتور این نیروگاه در حال انجام است.
وی با بیان اینکه این نیروگاه هماکنون در مدار تولید قرار دارد، افزود: در شرایط فعلی از لحاظ ساعت و میزان ابرناکی هوا میزان تولید این نیروگاه به حدود ۲.۲ مگاوات رسیده است که این نیروگاه خورشیدی هنگام ابرناکی آسمان همچنان به تولید برق ادامه میدهد و فقط میزان توان تولیدی کاهش پیدا مینماید.
وی خاطر نشان کرد: برنامهریزی شده است تا امروز فرآیند پلمپ کنتور دو نیروگاه خورشیدی دیگر نیز انجام شود تا این واحدها هرچه سریعتر به بهرهبرداری کامل برسند.