توتال‌: پرداخت عوارض به ایران بهتر از بسته شدن تنگه هرمز است

اقتصادنیوز سه شنبه 25 فروردین 1405 - 23:39
اقتصادنیوز: مدیرعامل توتال‌انرژی تأکید کرد که صنعت انرژی جهان نمی‌تواند توقف کامل تردد در این گلوگاه حیاتی«تنگه هرمز» را تحمل کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روزنامه فرانسوی فیگارو گزارش داد که پاتریک پویانه مدیرعامل شرکت توتال‌انرژی اعلام کرد که «پرداخت عوارض به ایران برای عبور از تنگه هرمز، به مراتب بهتر از بسته شدن کامل این آبراه راهبردی است.»

 مدیرعامل توتال‌انرژی که شرکتش یکی از بزرگترین خریداران نفت خام خاورمیانه محسوب می‌شود، افزود که صنعت انرژی جهان نمی‌تواند توقف کامل تردد در این گلوگاه حیاتی را تحمل کند و هر راهکاری که جریان نفت را حفظ کند، حتی اگر شامل پرداخت هزینه به ایران باشد، قابل قبول‌تر از انسداد کامل است.

پیش از این نیز انجمن مالکان کشتی کره جنوبی و برخی کشورهای آسیایی، پرداخت عوارض به ایران را به عنوان راه‌حلی کوتاه‌مدت برای خروج کشتی‌های سرگردان پیشنهاد کرده بودند.

مدیرعامل توتال انرژی هشدار داده که بسته شدن این گذرگاه حیاتی می‌تواند پیامدهای شدیدی برای بازارهای جهانی انرژی داشته باشد و به افزایش شدید قیمت‌ها منجر شود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.