آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در گناباد

صدا و سیما یکشنبه 23 فروردین 1405 - 18:22
عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار در گناباد آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در گناباد

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ بر اساس برآورد‌های اولیه، این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته خواهد شد؛ این طرح گامی مؤثر در راستای توسعه زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر و برطرف بخشی از ناترازی برق در شرق کشور به شمار می‌رود.

فرماندار گناباد در این مراسم با اشاره به شتاب‌گیری روند سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی منطقه گفت: در یک سال اخیر مجموعاً ۳ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در این حوزه به بهره‌برداری رسیده و به شبکه سراسری متصل شده است.

‌وی همچنین از مراحل نهایی یک ابرطرح ۱۰۰ مگاواتی خبر داد و تصریح کرد: این طرح عظیم هم‌اکنون در مرحله دریافت تسهیلات بانکی و تکمیل فرآیند‌های اداری قرار دارد که با تحقق آن، جهش چشمگیری در تولید برق پایدار منطقه رقم خواهد خورد.

‌همچنین ۶۰ مگاوات توسط کمیته امداد به مرحله اجرایی رسیده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید