
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ بر اساس برآوردهای اولیه، این نیروگاه با سرمایهگذاری بخش خصوصی ساخته خواهد شد؛ این طرح گامی مؤثر در راستای توسعه زیرساختهای انرژی تجدیدپذیر و برطرف بخشی از ناترازی برق در شرق کشور به شمار میرود.
فرماندار گناباد در این مراسم با اشاره به شتابگیری روند سرمایهگذاری در حوزه انرژی خورشیدی منطقه گفت: در یک سال اخیر مجموعاً ۳ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در این حوزه به بهرهبرداری رسیده و به شبکه سراسری متصل شده است.
وی همچنین از مراحل نهایی یک ابرطرح ۱۰۰ مگاواتی خبر داد و تصریح کرد: این طرح عظیم هماکنون در مرحله دریافت تسهیلات بانکی و تکمیل فرآیندهای اداری قرار دارد که با تحقق آن، جهش چشمگیری در تولید برق پایدار منطقه رقم خواهد خورد.
همچنین ۶۰ مگاوات توسط کمیته امداد به مرحله اجرایی رسیده است.