گزارش رسانههای بینالمللی نشان میدهد در پی نوسانات بازار انرژی و نگرانی از امنیت مسیرهای انتقال نفت، برخی متحدان آمریکا در شرق و جنوب شرق آسیا برای تضمین امنیت انرژی خود به دنبال گسترش دیپلماسی مستقیم با ایران رفتهاند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کشورهایی از شرق آسیا تا جنوب شرق این قاره تلاش میکنند از طریق دیپلماسی مستقیم با تهران، امنیت مسیرهای انتقال انرژی بهویژه عبور نفتکشها از تنگه هرمز را تضمین کنند.
در همین حال نهاد صنفی فرودگاههای اروپا هشدار داد، اگر تنگه هرمز طی ۳ هفته آینده بازگشایی نشود، این قاره با کمبود سوخت جت روبرو میشود. وال استریت ژورنال هم نوشت: وقتی قیمت ها بالا می روند، دیگر پایین آوردن آن سخت است.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.