بازسازی پل راه‌آهن قم در کمتر از ۴۰ ساعت

مشرق نیوز شنبه 22 فروردین 1405 - 12:13
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: پل هفت‌دهانه راه‌آهن قم در پشت روستای تاج‌خاتون که در حمله اخیر دشمنان دچار آسیب شده بود، در مدت کمتر از ۴۰ ساعت بازسازی و به مدار بهره‌برداری بازگشت.

به گزارش مشرق، خسرو سامری از بازگشت سریع پل هفت‌دهانه راه‌آهن این استان به مدار بهره‌برداری خبر داد.

وی با اشاره به خسارات واردشده در جریان حمله اخیر دشمنان متجاوز آمریکایی صهیونیستی، اظهار کرد: این پل که در محدوده پشت روستای تاج‌خاتون استان قم واقع شده، در پی این حمله دچار آسیب و تخریب شده بود.

معاون عمرانی استانداری قم افزود: با هماهنگی و همکاری اداره‌کل راه‌آهن استان و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، و با محوریت معاونت عمرانی استانداری، عملیات بازسازی و ترمیم این پل در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در مدت کمتر از ۴۰ ساعت، این مسیر مجدداً به مدار بهره‌برداری بازگشت و تردد در این محور مهم ریلی برقرار شد.

معاون استاندار قم با اشاره به اهمیت این مسیر گفت: این خط ریلی، محور ارتباطی قم به جنوب کشور بوده و شهرهایی همچون اهواز، ملایر، کرمانشاه و خرمشهر را به یکدیگر متصل کرده و نقش مهمی در جابجایی مسافر و کالا ایفا می‌کند.

وی در پایان با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی، تأکید کرد: این اقدام سریع، نشان‌دهنده آمادگی و هماهنگی مطلوب مجموعه مدیریتی استان در شرایط بحران است.

در جریان حمله روز ۱۸ فروردین به مسیرهای راه‌آهن کشور، چندین نقطه در استان‌های زنجان، البرز، تهران، اصفهان و قم هدف قرار گرفتند.

با تلاش مسئولان تا کنون این مسیرها در تهران، قم و اصفهان و البرز ترمیم و عملیاتی شده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید