ظرفیت تجدیدپذیر کشور به ۱۱ هزار مگاوات می‌رسد

خبرگزاری مهر جمعه 21 فروردین 1405 - 22:07
سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق اعلام کرد: با ورود مجموعه‌ای از نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مدار تا پایان تابستان، مجموع ظرفیت تجدیدپذیر کشور به ۱۱ هزار مگاوات می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) اعلام کرد: هم‌اکنون احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ۲۸۵ ساختگاه در سراسر کشور در دست پیگیری است که بخشی از آنها بادی و بخش عمده‌ای خورشیدی هستند. از ظرفیت‌های در آستانه بهره‌برداری، حدود هزار مگاوات به نیروگاه‌های بادی اختصاص دارد و سهم قابل توجهی به نیروگاه‌های خورشیدی تعلق می‌گیرد.

براساس این گزارش، همچنین در این سبد، ظرفیت نیروگاه‌های مقیاس کوچک از جمله پشت‌بامی‌های بخش کشاورزی و شهرک‌های صنعتی خورشیدی حداقل هزار مگاوات برآورد شده است؛ طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، با وارد مدار شدن تدریجی این طرح‌ها تا پایان فصل تابستان، ظرفیت تجدیدپذیر نصب‌شده کشور به سطح ۱۱ هزار مگاوات می‌رسد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.