ترامپ در حال بررسی خروج نظامیان آمریکایی از اروپاست

افکار نیوز جمعه 21 فروردین 1405 - 06:16
در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان آمریکا و متحدان اروپایی به خاطر جنگ ایران، رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که دونالد ترامپ در حال بررسی خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از اروپا است.

 مقام ارشد کاخ سفید روز پنجشنبه به رویترز گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با مشاوران خود گزینه خارج کردن برخی نیروهای آمریکایی از اروپا را مورد بحث قرار داده است.وی در این باره افزود که هیچ تصمیمی گرفته نشده و کاخ سفید به پنتاگون دستوری نداده است تا برنامه‌های مشخصی برای کاهش نیرو در این قاره تهیه کند. این مقام همچنین جزئیاتی از این که نیروها از کدام کشورها خارج می‌شوند و چند سرباز خارج خواهند شد، ارائه نداد.اما بحث‌ها در این باره،‌ به خودی خود نشان می‌دهد که روابط واشنگتن با متحدان اروپایی‌اش در ناتو در ماه‌های اخیر به شدت رو به وخامت است.به نوشته رسانه آمریکایی، این مسئله همچنین نشان می‌دهد که دیدار روز چهارشنبه مارک روتـه، دبیرکل ناتو، از کاخ سفید نتوانست به طور قابل توجهی روابط فراآتلانتیکی را بهبود بخشد، روابطی که می‌توان گفت از زمان تأسیس ناتو در سال ۱۹۴۹ در پایین‌ترین سطح خود است.

آمریکا در حال حاضر بیش از ۸۰,۰۰۰ سرباز در اروپا دارد و از زمان جنگ جهانی دوم نقشی محوری در معماری امنیتی اروپا ایفا کرده است. بیش از ۳۰,۰۰۰ نفر از این نیروها در آلمان مستقر هستند و تعداد قابل توجهی نیز در ایتالیا، انگلیس و اسپانیا مستقر هستند.وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گزارش داده بود که مقامات ارشد دولت در حال بحث درباره جابجایی نیروهای مستقر در اروپا از کشورهایی هستند که رهبرانشان از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران انتقاد کرده‌اند.دونالد ترامپ از عدم مشارکت اعضای ناتو در جنگ ایران به شدت انتقاد کرده و بار دیگر از خروج از ناتو سخن گفته است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.