شعر «تو رستم تهمتنی، بزن که خوب می‌زنی» را این روحانی سروده

شمال نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 10:44
شعر «بزن که خوب می زنی» را بارها با صدای مداح اهل بیت، مهدی رسولی در جریان جنگ اخیر شنیده‌ایم. شعری که نه‌تنها در ایران، بلکه در بسیاری از راهپیمایی‌های خارج از ایران توسط فارسی زبانان خوانده می‌شود.
شعر «تو رستم تهمتنی، بزن که خوب می‌زنی» را این روحانی سروده

به گزارش شمال نیوز، روزنامه خراسان با علی مقدم شاعر این شعر گفتگو کرده است.

 

او  درباره ماجرای سروده شدن این شعر گفت: شبی که ایران، پایگاه آمریکایی «العدید» را در جنگ ۱۲ روزه آمریکا و رژیم صهیونیستی با کشورمان بمباران کرد شلیک موشک‌ها و اصابتشان را از تلویزیون تماشا می‌کردم، ناخودآگاه خطاب به نیروهای مسلح کشورمان گفتم «بزن که خوب می‌زنی». در همان زمان با خودم فکر می کردم که این‌ رزمنده‌ها اسطوره‌های زمان ما هستند بعد نوشتم «تو رستم تهمتنی، بزن که خوب می‌زنی». بعد از تمام شدن غزل، آن را در یکی از صفحات شخصیام در فضای مجازی  گذاشتم. در آن زمان فکر نمی‌کردم که این اثر روزی اجرا شود و تا این حد مورد استقبال قرار بگیرد. خلاصه این که این شعر به طریقی که از آن بی خبر هستم، به دست حاج مهدی رسولی رسیده بود و با ابیاتی از دو شاعر دیگر ترکیب و آن اثر زیبا تولید شد.

وی در پاسخ به این سوال که دلایل محبوبیت این اثر را در چه عواملی می‌بینید، گفت: یکی از دلایل دیده شدن و شنیده شدن این اثر مسئله وطن‌دوستی است و دلیل دیگر ردیف این غزل است  که  در گفتار هر روزه ما وجود دارد. این شعر از موضع عزت است نه موضع ضعف، از طرفی استفاده از اسطوره هایی مانند رستم تهمتن و ارتباط دادن این اسطوره ایرانی به نیروهای مسلحی که در زمان ما زندگی می‌کنند یعنی رستم‌هایی که پای لانچر و دیگر میدان‌های دفاع حضور دارند باعث ایجاد جذابیت بیشتر شده است.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.