ادعای فایننشال تایمز: ایران برای هر بشکه نفت ترانزیتی از تنگه هرمز «۱ دلار» عوارض می‌گیرد | پرداخت به صورت ارز دیجیتال خواهد بود

اقتصادنیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 18:22
اقتصادنیوز: روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه و ساعاتی پس از حصول توافق آتش‌بس بین آمریکا و ایران مدعی شد که تهران برای هر بشکه نفتی که از تنگه استراتژیک هرمز عبور می‌کند، ارز دیجیتال مطالبه خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، این نشریه در گزارش خود ادعا کرد: تهران برای هر بشکه نفت که از تنگه هرمز ترانزیت می‌شود، «۱ دلار» دریافت خواهد کرد.

فایننشال تایمز افزود که پرداخت به ایران به صورت ارز دیجیتال خواهد بود.

چند هفته پیش و در بحبوحه جنگ آمریکا و اسرائیل علیه تهران، یک مقام ارشد ایرانی با اشاره به تنگه هرمز که از ابتدای درگیری‌ها عملاً به روی کشتیرانی جهانی بسته شده است، گفت ایران «قطعاً» به دریافت هزینه از کشورها و کشتی‌ها برای عبور ایمن از این آبراه استراتژیک ادامه خواهد داد.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سه‌شنبه شب در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندیا تودی گفت: به دلیل شرایط جنگی‌ای که بر ایران تحمیل شده، مجموعه‌ای از اقدامات برای عبور از تنگه هرمز در نظر گرفته شده است.

ایران و آمریکا در ساعات اولیه روز چهارشنبه پس از ۴۰ روز جنگ با میانجی‌گری پاکستان بر سر یک آتش بس دو هفته‌ای و از سرگیری مذاکرات بر اساس پیشنهاد ۱۰بندی ایران موافقت کردند.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرده است که عبور ایمن از تنگه هرمز در طول دوره دو هفته‌ای «از طریق هماهنگی با نیروهای مسلح ایران و با درنظرگرفتن محدودیت‌های فنی امکان‌پذیر خواهد بود».

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.