اخذ عوارض در تنگه هرمز منطقی و لازم‌الاجرا است

صدا و سیما چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 15:11
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: اخذ هرگونه عوارض اعم از تردد ایمن کنترل و نظارت بر اجرای کنوانسیون‌های الزام‌آور در تنگه هرمز، صحیح، منطقی و لازم‌الاجرا است.

اخذ عوارض در تنگه هرمز منطقی و لازم‌الاجرا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  پل مه گفت: بخش دیگری از خسارت‌ها که در خلیج‌فارس اتفاق می‌افتد به دلیل تخلیه زباله‌ها حاصل از حضور گسترده کشتی‌ها در بنادر جنوبی و به ویژه هاب منطقه (یعنی بندر جبل علی) و کنترل نشدن آلودگی آب است که سبب می‌شود محیط‌زیست، زیست بوم و اکوسیستم خلیج فارس آسیب ببیند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته افزود: بر اساس معاهدات بین‌المللی، همه کشورهایی که دارای مجموعه‌ای تحت عنوان سازمان دریانوردی هستند، مکلفند این موضوعات را رصد، با متخلفان برخورد و جرایم سخت بین‌المللی به آنها اعمال کنند. در بسیاری موارد اعداد و ارقام خسارت و جرایم مربوطه به چند میلیون دلار می‌رسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.