به گزارش اقتصادنیوز، در نوزدهمین روز از سال 1405، جنگ علیه ایران همچنان ادامه دارد. درحالیکه رئیس جمهور آمریکا ضرب الاجلی را برای حمله به زیرساخت های کلیدی ایران مشخص کرده اما همزمان خبرها حکایت از رایزنی ها و مذاکرات پشت پرده میانجی گران خصوصا پاکستان برای حل و فصل جنگ بزرگ خاورمیانه دارند.
ایران نیز درمقابل این اولتیماتوم تاکید کرده است خویشتن داری را کنار گذاشته و برای مقابله با هرگونه اقدام علیه زیرساخت های ایران آماده است.
اقتصادنیوز در چهلمین روز از حملات آمریکا و اسرائیل به ایران به مثابه سی و نه روز گذشته، اخبار مهم از جنگ را گزارش می دهد؛
***
مدیر روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر از تجاوز دشمن به یکی از واحدهای این مجتمع در منطقه ویژه ماهشهر خبر داد و اعلام کرد: لحظاتی پیش، یک حمله به این واحد انجام شد.
همچنین خبر می رسد که کارخانه آلومینیوم اراک مورد حمله دشمن قرار گرفت.
ترامپ در گفتوگو با انبیسی گفت: تشکیل سپر انسانی در اطراف نیروگاههای ایران «کاملاً غیرقانونی» است! آنها اجازه ندارند چنین کاری انجام دهند.
همچنین ترامپ درباره درخواست تمدید مهلت دو هفتهای پاکستان: «من هنوز کاملاً مطلع نشدهام. میتوانم این را بگویم — من او را خیلی خوب میشناسم. او مردی بسیار محترم است، در سراسر جهان.»
وال استریت ژورنال به نقل از مقامات امریکایی اعلام کرد که مذاکرات در حال حاضر بر تمدید مهلت متمرکز است و نه دستیابی به توافقی نهایی.
یک مقام ارشد ایرانی به رویترز گفت ایران هم برای صلح و هم برای جنگ آماده است.
دقایقی پیش، واحدهای متعددی از پتروشیمی های منطقه ماهشهر مورد حمله دشمن قرار گرفت.
اخبار و بررسیهای اولیه حاکی از صدمه دیدن واحدهایی از پتروشیمی امیرکبیر، فجر و بندر امام در حمله امشب دشمن است.
سیانان به نقل از منبعی منطقهای گزارش داد: به زودی خبرهای خوبی از هر دو طرف انتظار میرود.
پیشبینی میشود توافق امشب نهایی شود.
سپاه پاسداران اعلام کرد:
دقایقی قبل یک فروند پهپاد MQ9 در آسمان ملارد استان تهران با آتش سامانه نوین نیروی هوافضای سپاه و تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور ساقط شد.
وزیرخارجه فرانسه گفت: هدف قرار دادن زیرساختهای غیرنظامی بر اساس «قوانین جنگ و حقوق بینالملل ممنوع است.
این اقدامات بدون شک مرحلۀ جدیدی از تنشها و انتقامجوییها را رقم خواهد زد که منطقه و اقتصاد جهانی را به چرخهای باطل میکشاند؛ وضعیتی که بسیار نگرانکننده و فراتر از آن، برای منافع خود ما بسیار آسیبزا خواهد بود.
یک منبع ایرانی به شبکه قطری العربی الجدید گفت: ایران بهخاطر «احترام به میانجیگر پاکستان و برای دادن فرصت بیشتر به دیپلماسی» تمایل دارد آتشبس دو هفتهای را بپذیرد
بنا بر گزارش انتخاب سیبیاس نیوز نوشت؛ نخستوزیر پاکستان هدایت مذاکرات بین آمریکا و ایران را بر عهده دارد و جیدی ونس، نماینده آمریکا در این مذاکرات است.
رضا امیری مقدم، سفیر ایران در پاکستان در توئیتی نوشت؛
در حال حاضر، یک گام به جلو از یک مرحله بحرانی و حساس...
در مرحله بعد، احترام و حسننیت باید جای خود را به لفاظیها و تکرارگویی بدهد.
منتظر خبرهای بیشتر باشید...
این خبر درحال تکمیل است...