ایران دوباره به ترکیه نفت صادر می‌کند

افکار نیوز سه شنبه 18 فروردین 1405 - 22:50
دولت جمهوری ترکیه امروز اعلام کرد که واردات نفت خام از جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر از سر گرفته است.

به گزارش منابع رسمی دولت ترکیه، تصمیم از سرگیری واردات نفت از ایران، پس از جلسات و رایزنی‌های گسترده میان مقامات دو کشور در پایتخت ترکیه اتخاذ شده است.

در بیانیه وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه آمده است که این گام در چارچوب «تضمین تامین انرژی پایدار و همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای» صورت گرفته است و مقامات تاکید کرده‌اند تعاملات اقتصادی میان آنکارا و تهران ادامه خواهد داشت.

وزیر انرژی ترکیه گفته است که واردات نفت از ایران بخشی از استراتژی انرژی کشور برای تضمین تامین سوخت بخش‌های صنعتی و پالایشگاهی است و افزود که روابط اقتصادی دو کشور در سطح گسترده‌ای دنبال می‌شود.

این بیانیه همچنین اشاره کرده که مذاکرات ادامه خواهد داشت تا مسیرهای تجاری و مالی برای این واردات تثبیت و بیشتر شود، به‌ویژه در شرایطی که بازار انرژی جهانی با نوساناتی مواجه است.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.