افغانستان جایگزین مسیرهای دور واردات حبوبات می‌شود؟

عصر ایران سه شنبه 18 فروردین 1405 - 12:45
رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: می‌توان حبوبات مورد نیاز خود را به جای کانادا و با مخاطرات زیاد از افغانستان با فاصله زمانی کوتاه و به صورت مطمئن وارد کرد.

محمود سیادت رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: با یکسان سازی نرخ ارز در ایران، بیش از گذشته فضا برای کشت قراردادی در افغانستان و استفاده از مزیت های این کشور برای رفع نیازهایمان فراهم شده است.

به گزارش فارس، وی افزود کالاهای زیادی را میتوان از افغانستان تامین کرد منوط بر اینکه بتوان قراردادهای منسجم، مطمئن و طولانی مدت با این کشور برقرار کرد و به ویژه برای انتقال تکنولوژی به این کشور برنامه داشته باشیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان با اشاره به ناترازی تجاری میان دو کشور، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ برابر واردات از افغانستان، به این کشور صادرات داریم که مورد انتقاد مسئولین این کشور است. در حالی که میتوانیم با برنامه ریزی برای انتقال تکنولوژی به این کشور و تامین نیازهایمان از آن، هم به اشتغال زایی آنها کمک کنیم و هم نیازهایمان را برآورده کرده و تراز تجاری را مثبت کنیم.

سیادت افزود: می‌توانیم حبوبات مورد نیاز خود را به جای کانادا و با مخاطرات زیاد و فاصله زمانی بیش از یک ماه، از افغانستان با فاصله زمانی یک هفته و به صورت امن و مطمئن وارد کنیم که این امر وارد فاز عملیاتی شده است. همچنین امکان تامین چغندر قند، خوراک دام و دانه های روغنی و… از این کشور وجود دارد. به علاوه تامین گوشت از افغانستان را نیز نهایی کرده ایم.

سیادت تاکید کرد: نکته مهم دیگر استفاده از ظرفیت بسیار خوب تجار افغانستانی مقیم ایران برای تامین نیازهایمان است. ما باید قدر این همسایه خود را بیشتر بدانیم و از نگاه های بالا به پایین پرهیز کنیم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.