تولیدکنندگان پای کار هستند تا چرخ تولید کشور فعال بماند

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 12:12
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: جامعه صنعتی از روز نخست جنگ رمضان، بر تاب آوری به عنوان مهمترین اصل در جنگ تاکید کرده و بنگاه‌های تولید و کارخانجات مشغول فعالیت هستند تا چرخ تولید کشور متوقف نشود.
تولیدکنندگان پای کار هستند تا چرخ تولید کشور فعال بماند
به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ سید عبدالوهاب سهل آبادی درباره اقدامات صورت گرفته برای تداوم تولید در شرایط جنگی افزود: جامعه صنعتی از روز نخست جنگ بر تاب آوری به عنوان مهمترین اصل در جنگ و شرایط امروز تاکید داشت و این موضوع هم در جنگ رمضان و هم در جنگ ۱۲ روزه به درستی خود را نشان داد و همچنان نشان می‌دهد و همانطورکه مردم در خیابان‌ها حضور دارند مانند نیرو‌های مسلح که در همه شرایط پای کار هستند و شبانه روز در حال دفاع از میهن هستند، جامعه کار و تولید نیز وظیفه خود را جهاد در تولید می‌داند.
 
وی اضافه کرد: امروز همه شاهدند که در سخت‌ترین شرایط جنگی در کشور، همه بنگاه‌های تولید و کارخانجات مشغول فعالیت و کار هستند تا چرخ تولید کشور متوقف نشود و به غیر از بخش‌هایی که توسط دشمن مورد تهاجم قرار گرفته، همه بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور نیز شبانه روز در حال فعالیت هستند تاهیچگونه کمبودی در کشور احساس نشود.
 
رئیس خانه صمت گفت: امروز هیچ مرکز پخش یا فروشگاهی در کشور که نیاز‌های روزانه مردم را تهیه می‌کنند، خالی از کالا و اجناس نیست؛ زیرا بی وقفه در حال فعالیت هستند و در کنار آن فداکاری ناوگان حمل و نقل کشور در تحویل کالا‌های اساسی و مواد مورد نیاز مردم نیز قابل ستایش است و به لطف آنان همه مواد غذایی، بهداشتی، دارویی و کلا‌های مورد نیاز مردم در سرتاسر کشور برقرار و تامین است که نشان دهنده فعالیت کارخانجات است. 
 
سهل آبادی افزود: اما در این میان دشمن ما به صنایع آسیب‌هایی وارد کرده است زیرا میداند اگر تولید را با چالش رو‌به‌رو کند اقتصاد کشور با چالش رو‌به‌رو خواهد شد، اما صنایع و بنگاه‌های تولیدی کشور امروز با یکدیگر هم قسم شده تا تاب آوری خود را در شرایط جنگی حفظ کنند.
 
وی گفت: در این رابطه نیز جلسات متعددی با وزیر صمت و معاونان این وزارت خانه برگزار می‌شود تا چالش‌های موجود در زمینه تولید در شرایط جنگی در کمترین زمان برطرف شود.
 
رئیس خانه صمت افزود: در این میان واحد‌های تولیدی و فعالان تولیدی نیز خواسته‌های خود را در شرایط فعلی مطرح کردند و خوشبختانه با پیگیری وزارت صمت در حال بررسی است.
 
سهل آبادی ادامه داد: علاوه بر این در شرایط امروز پیگیری‌های زیادی در زمینه کارگری و کارفرمایی انجام شده که هم از طریق خانه صنعت، معدن و تجادت و هم از طریق کانون کارگری کشور نامه‌های متعددی به سازمان بین المللی کار ارسال شده و در ارتباط با خسارات و تلفات انسانی در بخش کارگری به جامعه جهانی اطلاع رسانی شده است.
 
وی همچنین گفت: در ارتباط با واحد‌هایی که در جنگ فعلی آسیب دیده‌اند، از روز نخست جلسات متعددی برگزار کردیم تا واحد‌هایی که آسیب دیده‌اند، کارشناسی شوند و تا امروز تمام این فرایند‌ها برای مالکان واحد‌های تولیدی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای کارشناسی شده است. همچنین پیگیری‌های جدیدی در رابطه با آسیب‌های وارده به واحد‌های تولید کننده فولادی که در روز‌های اخیر مورد حمله دشمن واقع شدند صورت گرفته تا بتوانیم در زمان کوتاه تری واحد‌های پایین دستی این واحد‌های بزرگ صنعتی را سرپا نگاه داشت و با کمبود کمتری رو‌به‌رو باشیم.
 
رئیس خانه صمت در پایان افزود: دولت از نظر لجستیک و پشتیبانی اقدامات بسیار مهمی انجام داده و در کل کشور نیز کوچکترین کمبودی احساس نمی‌شود و خوشبختانه در همه بخش‌ها هیچ کمبودی وجود ندارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید