مجوز احداث ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران صادر شده است

عصر ایران دوشنبه 17 فروردین 1405 - 15:41
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: تاکنون مجوز احداث ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران صادر شده که ۱۲۰۰ مگاوات آن وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

 اکبر حسن‌بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: اگر چه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی یکی از سیاست‌های راهبردی دولت و وزارت نیرو در دولت چهاردهم برای مدیریت ناترازی برق به‌ویژه در دوره اوج مصرف است، اما احداث این نیروگاه‌ها از جنبه پدافند غیرعامل هم بسیار اهمیت دارد؛ موضوعی که با همراهی استانداری تهران و تأکید شخص استاندار، محمدصادق معتمدیان، با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به دلیل ماهیت پراکنده و غیرمتمرکز بودن آنها، تاب‌آوری شبکه برق در برابر تهدیدات نظامی و همچنین بروز حوادث غیرمترقبه را ارتقاء می‌دهد.

حسن‌بکلو ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های خورشیدی در استان تهران را ۸۵ مگاوات عنوان کرد و گفت: تاکنون مجوز احداث ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران صادر شده که ۱۲۰۰ مگاوات آن وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، احداث نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی در مدارس و مساجد استان تهران را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این شرکت برای توسعه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان تهران برشمرد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.