باشگاه پرسپولیس دلتنگ استقلال شد؛ از اولین دربی، آغاز بزرگ‌ترین عشق‌بازی ورزشی ایران گذشت

خبرورزشی دوشنبه 17 فروردین 1405 - 15:34
شانزدهم فروردین ۱۳۴۷، روزی که تاریخ فوتبال ایران شاهد نخستین رویارویی دو غول آینده‌دار پایتخت بود؛ پرسپولیس و تاج، نام‌هایی که قرار بود بزرگترین رقابت ورزشی کشور را رقم بزنند.

باشگاه پسپولیس در مطلبی جالب توجه با اشاره سالروز برگزاری اولین دربی نوشت: در ۱۶ فروردین سال ۱۳۴۷، پرسپولیس و استقلال که آن زمان، تاج لقب داشت در نخستین رویارویی از سلسله رقابت‌های سنتی خود به مصاف یکدیگر رفتند.

باشگاه پرسپولیس در سال ۱۳۴۲ بنا نهاده شد. پس از آن، زنده‌یاد رجبعلی فرامرزی با موافقت محمدعلی عبده و با استفاده از مجوز باشگاه پرسپولیس تیم فوتبالی را به راه انداخت که بیشتر، محلی برای عرض اندام استعدادهای جوان بود که این مربی خوشنام آنها را در گوشه و کنار شهر می‌جست.

فعالیت جدی پرسپولیس برای حضور در عرصه فوتبال در سال ۱۳۴۶ اتفاق افتاد، وقتی با تدبیر زنده‌یادان پرویز دهداری و دکتر مسعود برومند و عبده، بازیکنان تیم تازه منحل شده باشگاه شاهین به پرسپولیس پیوستند تا کنار هم بمانند. هر چند این بازیکنان در همان زمستان در کنار هم و با نام پرسپولیس در مسابقه‌ای دوستانه به میدان رفتند ولی بازی ۱۶ فروردین ۱۳۴۷ در واقع اعلام حضور موفق‌ترین و پرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران بود. آغاز بزرگترین عشق بازی ورزشی و فوتبالی که به پهنای ایران گسترده شد. اکنون ۵۸ سال از آن روز گذشته است و بی‌صبرانه برای حضور در میادین فوتبال لحظه شماری می‌کنیم. نه فقط برای هواداران روی سکوها که حتی برای حریفان‌مان دلتنگ هستیم.

بیشتربخوانید: دلیل اصرار زیاد پرسپولیس برای ادامه لیگ؛ همه چیز علیه اوسمار و تیمش است!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.