
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه همزمان با ۱۷ فرودین سالروز تشکیل مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه «روز پاسداشت حقوق عامه از راه اندازی پویشی ملی با حضور وکلای مرکز در سراسر کشور خبرداد و گفت: کشورمان روزهایی طلایی و سرخ را در مواجهه با دشمن آمریکایی – صهیونی پشت سر میگذارد، ایران ما هر روز در میدان نبرد و میدان خدمت، وقایعی را رقم میزند که الگوهای انسانیت را به رخ مدعیان دروغین حقوق بشر میکشاند و حماسه پشت حماسه میسازد.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه افزود: در عرصه خدمت خالصانه، مجموعه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضائیه در کنار کار کارشناسی برآورد خسارات و ارائه خدمات حقوقی رایگان به آسیب دیدگان در سراسر کشور؛ در اقدامی دیگر با راه اندازی پویش «میثاق بخشش و همدلی وکلای ایران» درصدد ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه میباشد.
عبدلیان پور گفت: در زمینه این پویش، وکلای مرکز در سراسر کشور درصدند تا همانگونه که درباره استیفای حقوق ملت عزیزمان از دشمنان، شدت عمل و قهرِ اسلامی را سرلوحه کارخود قرار میدهند به شکرانه اتحاد و همدلی آحاد ملت، درباره دعاوی، تعاملات، مشاجرات و خصومتهای موجود موکلین خود را به آیه شریفه "اشِدّاءُ علی الکُفّار رُحَماءُ بینهم" سفارش اکید نموده و همه تلاش خویش را در جهتِ برقراری صلح، آشتی، وفاق، مهر و عفو بکارگیرند تا از این طریق نشر دهنده مهر و دوستی و بخشش و کرامت در میان ملت قهرمان ایران باشند.
وی افزود: بی تردید این پویش افتخاری دیگر برای ایران و ایرانیان رقم خواهد زد و نتایج آن در نظام حقوقی جهان خود نمایی خواهد کرد و به همگان نشان خواهد داد که مردم مسلمان ایران در اوج قدرت و استقامت، میتواند قله عطوفت و مروت را فتح کند و پرچم انسانیت را برفراز قله آن برافراشته نماید.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: امید است این اقدام مرکز با همت وکلا و جامعه حقوقی کشور جدای از ترویج فرهنگ عفو و بخشش، بتواند باری از دوش قوه قضائیه در این شرایط بردارد و موجبات تسهیل امور قضائی در زمان جنگ و پس از آن را فراهم سازد.