بقایی: خجالت نمی کشیم از اینکه ... + ویدئو | واکنش ایران به طرح ۱۵ ماده‌ای آمریکا

همشهری آنلاین دوشنبه 17 فروردین 1405 - 12:52
بقایی سخنگوی وزارت خارجه گفت: به هیچ عنوان طرح ۱۵ ماده‌ای آمریکا قابل قبول نیست. خجالت نمی‌کشیم از اینکه مطالبات و خواسته‌های مشروع و منطقی خودمان را فریاد بزنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دانشجو، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری بیان کرد: زمانی که طرح ۱۵ ماده‌ای آمریکا مطرح شد اعلام کردیم که چنین پیشنهادهایی هم به شدت زیاده‌خواهانه است هم غیر معقول و غیرمنطقی و به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نبود.

ما بر اساس منافع و ملاحظات خودمان مجموعه مطالباتی که داشتیم و داریم را مدون کردیم، ما خجالت نمی‌کشیم از اینکه مطالبات و خواسته‌های مشروع و منطقی خودمان را فریاد بزنیم.

اینکه در مقابل یک طرحی، جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های خود را خیلی سریع و شجاعانه مطرح بکند به هیچ عنوان نشانه کوتاه آمدن در برابر دشمن نباید تلقی شود.

ما پاسخ های خودمان را تدوین کردیم هر زمان که لازم باشد در مورد نحوه اعلام آن صراحتاً اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ اینکه واسطه‌ها نقطه نظرات طرفین را منتقل بکنند چیز عجیبی نیست. این مواضع از طریق واسطه ها همان ابتدا مطرح شد و منتقل شد و کماکان هم این انتقال پیام ها طبیعی است که ادامه پیدا بکند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.