ادعای اکسیوس درباره آتش‌بس احتمالی بین ایران و آمریکا؛ پیشنهاد فعلی شامل دو مرحله است/ پاسخ ایران به پیشنهادات دولت ترامپ چه بوده است؟

اقتصادنیوز دوشنبه 17 فروردین 1405 - 09:03
اقتصادنیوز: اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی تصریح کرد: دولت دونالد ترامپ پیشنهاداتی را به ایران مطرح کرده، ولی مقامات ایرانی تاکنون از پاسخ مثبت به آن امتناع کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، وبگاه آکسیوس به نقل از منابع آمریکایی و اسرائیلی مدعی شد: واشنگتن، تهران و واسطه‌های منطقه‌ای در حال بررسی آتش‌بس احتمالی به مدت ۴۵ روز هستند.

گزارش آکسیوس بر این ادعا استوار است که پیشنهاد فعلی شامل دو مرحله است و با یک آتش‌بس ۴۵ روزه برای مذاکره جهت پایان دائمی جنگ آغاز می‌شود.

منابع اکسیوس با بیان اینکه این تنها فرصت برای جلوگیری از تشدید تنش است، خاطرنشان کردند که فرصت دستیابی به توافق جزئی بین تهران و واشنگتن طی 48 ساعت آینده بسیار ضعیف است.

اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی تصریح کرد: دولت دونالد ترامپ پیشنهاداتی را به ایران مطرح کرده، ولی مقامات ایرانی تاکنون از پاسخ مثبت به آن امتناع کرده‌اند.

منابع مطلع خاطرنشان کردند که میانجیگران به همراه طرف‌های درگیر، شروط توافق دو مرحله‌ای را بررسی می‌کنند مرحله نخست آتش‌بس 45 روز و قابل‌تمدید است.

در همین راستا، منابع خاطرنشان کردند که تماس‌ها از طریق میانجیگرانی از پاکستان، مصر و ترکیه و نیمه مکاتباتی تقریبا مستقیم بین استیو ویتکاف، فرستاده آمریکایی و عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران انجام می‌شود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.