ادعای جدید گروسی: ایران دارای ذخایر قابل توجهی اورانیوم با غنای بالا است/ ذخایر ایران به سطح مورد استفاده نظامی نزدیک شده است

اقتصادنیوز دوشنبه 17 فروردین 1405 - 07:23
اقتصادنیوز: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر ادعاهایی درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی همسو با آمریکا مدعی شد که ایران دارای ذخایر قابل توجهی اورانیوم با غنای بالا است که «به سطح مورد استفاده نظامی نزدیک شده است».

وی مدعی شد که حتی در صورت انتقال بخشی از این ذخایر، همچنان مقادیری باقی می‌ماند که از نظر فنی می‌تواند برای ساخت چند کلاهک کافی باشد. 

گروسی همچنین مدعی شد که بخش عمده این مواد در تأسیسات اصفهان نگهداری می‌شود و بخشی نیز در نطنز قرار دارد.

این ادعا در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده برنامه هسته‌ای کشور صرفاً با اهداف صلح‌آمیز، از جمله تولید انرژی و مصارف علمی، دنبال می‌شود و هرگونه ادعا درباره اهداف نظامی را رد کرده است.

فعالیت‌های هسته‌ای کشور تحت یکی از کم سابقه ترین نظارت ها و بازرسی های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داشته و در چارچوب تعهدات بین‌المللی انجام می‌شود.

پیش از این بارها مقامات ایران نسبت به درز اطلاعات هسته ای محرمانه ایران از سوی آژانس اعتراض کرده اند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.