واکنش امیرمهدی ژوله به دیدن تصاویر یک جانباز جنگ رمضان

صدا و سیما شنبه 08 فروردین 1405 - 21:32
امیر مهدی ژوله نوشت: تصویر آن سرباز دست‌ و پا داده خیره به روبرو از جلوی چشمم نمی‌رود، دردت به سرم عزیز.

واکنش امیرمهدی ژوله به دیدن تصاویر یک جانباز جنگ رمضان

به گزارش خبرگزا ی صدا و سیما امیر مهدی ژوله در واکنش به یک جانباز جنگ رمضان که دست و پای خود را از دست داده بود نوشت: تصویر آن سرباز دست و پا داده خیره به رو‌به‌رو از جلوی چشمم نمی‌رود، کی بودی تو پسر، چه‌آشنایی. فامیلی، دوستی، کجا با هم بودیم دردت به سرم عزیزم.

دخترم موشک و پهباد و پرت شدن پدر و مادرت از موج انفجار را دیدی، باقی دنیا همین کثافت است، به عروسک بازیت برس بابا.

من از نگاه تو به مادرت که «باز داره صدا میاد» قلبم می‌لرزد. دختر ده ساله چرا باید فرق صدای پدافند و موشک و پهپاد را تمییز بدهد؟ چرا من باید بلد باشم که با کدامشان بغض می‌کند، با کدام گریه؟

من از جنگ می‌ترسم. من از صدای موشک و پهپاد و پدافند و بغض و اشک و ترس دخترکان‌مان می‌ترسم. من می‌ترسم فکر کنم به ترس بچه‌های میناب بین دو موشکی که توی سرشان خورد، من می‌ترسم فکر کنم به حال مادری که جنگ را با تکه‌کردن پاره‌تنش آغاز کردند. من از جنگ می‌ترسم، من تصویر آن سرباز دست و پا داده خیره به رو‌به‌رو از جلوی چشمم نمی‌رود، کی بودی تو پسر، چه‌آشنایی. فامیلی، دوستی، کجا باهم بودیم دردت به سرم عزیز.

دخترم جنگ بد است. جنگ بدترین چیز این عالم بد است. جنگ همه چیز را می‌کشد. جنگ تنوع را از بین می‌برد، میانه را نابود می‌کند، تعقل را به گوشه می‌راند. جنگ حرف حساب را زایل می‌کند. شعور را پشت شعار دفن می‌کند.

جنگ اقتصاد را عقب می‌اندازد، اخلاق را عقب می‌اندازد، آزادی را عقب می‌اندازد جنگ آدمی را از ادمیت عقب می‌اندازد.

دخترم در خانه‌مان را سفت ببند. پشت در را بینداز. کسی در زد حرفهایش را گوش نکن، دستهایش را ببین که خون‌آلود نباشد، دندان‌هایش را ببین که تیز کرده نباشد.

دخترم همیشه آرزو کردم هیچ بچه‌ای هیچ‌وقت گریه نکند، نه از فقر، نه از یتیمی، نه از جنگ و نه از هیچ‌چیز دیگر. دیدی بچه‌ها امسال چقدر گریه کردند. از درد فقر، از درد پدران و مادران به خاک افتاده، پدر‌ها و مادر‌ها چه به روزشان آمد از بچه‌های نازنینی که به خاک دادند ... بگردم برایتان پاره‌های تن من.

ببخشید دخترم، وطن یعنی هیچ کدام از این اتفاق‌ها نباید می‌افتاد.

ببخشید که نتوانستیم جلوی هیچ کدام را بگیریم، ببخشید ما را، ببخشید.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.