خودکفایی کشور در تولید محصولات لبنی

صدا و سیما شنبه 08 فروردین 1405 - 21:27
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد که ایران در تولید محصولات لبنی به خودکفایی رسیده است و صادرات انواع فرآورده‌های لبنی با قدرت ادامه دارد.

خودکفایی در تولید محصولات لبنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  ، علیرضا رفیعی‌پور در   بازدید از یک واحد تولیدی لبنیات در استان مازندران، با اشاره به تولید سالانه ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن شیر خام در کشور افزود: بیش از ۱۲۰ نوع محصول لبنی در داخل تولید و عرضه می‌شود که این امر نشان‌دهنده پویایی و ظرفیت بالای زنجیره تولید، فرآوری و توزیع لبنیات است.

وی با مرور وضعیت دامداری کشور در دهه‌های گذشته گفت: با وجود تحریم‌ها و چالش‌ها، صنعت لبنیات به سمت خودکفایی حرکت کرده و امروز محصولات سالم و استاندارد بر پایه تولید داخلی و نظارت‌های بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر اهمیت فرآوری و پاستوریزه شدن شیر تأکید کرد و افزود: کنترل‌های کیفی در واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های فراوری با هدف ارتقای ایمنی لبنیات و حمایت از دامداران تقویت شده است تا سلامت عمومی جامعه تضمین شود.

رفیعی‌پور همچنین با اشاره به ظرفیت بالای صادرات محصولات لبنی اظهار داشت: اکنون حدود سه میلیون تن محصولات لبنی صادر می‌شود و برخی واحد‌ها توانسته‌اند وارد بازار‌های هدف بین‌المللی شوند. به گفته وی، توسعه فرآوری و ایجاد ارزش افزوده می‌تواند صادرات را به یکی از ستون‌های رشد صنعت لبنیات کشور تبدیل کند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.