۳ متر تا فاجعه برای کارشناسان اورژانس؛ آنها بی‌هیاهو می‌آیند، نجات می‌دهند و می‌روند

همشهری آنلاین شنبه 08 فروردین 1405 - 15:25
با وجود آسیب به ناوگانشان، موشک‌هایی که همواره تهدیدشان کرده و همین‌ شب گذشته هم یک موشک عمل نکرده به یکی از پایگاه‌هایشان اصابت کرده، اما کارشناسان اورژانس همچنان در صحنه‌های جنگ حضور دارند، نه دوربین‌ دارند، نه هیاهو؛ می‌آیند، نجات می‌دهند، می‌روند…

به گزارش همشهری آنلاین، شروین تبریزی، مدیر روابط عمومی اورژانس استان‌ تهران در توییتی نوشت: «کارشناسان اورژانس در صحنه‌های جنگ نه دوربین‌ دارند، نه هیاهو؛ می‌آیند، نجات می‌دهند، می‌روند…

ماندگاری‌شان در صحنه فقط چند دقیقه است، همان چند دقیقه‌ای که مرگ‌ میان مرگ و زندگی تعیین‌ می‌شود.

اینجا فرصت شو نیست، اینجا فقط زمان نجات است.»

۳ متر تا فاجعه

این در حالی که ناوگان اورژانس استان ‌تهران از ابتدای جنگ تاکنون با آسیب‌ها و خسارت‌هایی مواجه شده است. بیش از ۲۰ پایگاه و ۲۰ آمبولانس این ناوگان آسیب دیده‌اند.

شب گذشته هم در پی حمله موشکی، یک فروند موشک در فاصله‌ای بسیار نزدیک (حدود ۳ متر) به یکی از پایگاه‌های اورژانس استان تهران اصابت کرد.

بر اساس بررسی‌های اولیه، این موشک پس از اصابت منفجر نشد و از بروز خسارات جانی جلوگیری شد. کارشناسان اورژانس حاضر در صحنه هم ضمن ایمن‌سازی، روند خدمت‌رسانی را بدون وقفه ادامه دادند.

به گزارش روابط عمومی اورژانس استان‌ تهران این رخداد نشان داد که در جریان این حملات، علاوه بر مناطق مسکونی، مراکز امدادی و خدمات‌رسان نیز در معرض تهدید قرار دارند.

این حادثه بار دیگر اهمیت آمادگی و نقش حیاتی کارشناسان اورژانس در مدیریت شرایط بحرانی را نشان داد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.