درخواست وکلای ایرانی برای بازپس گیری نوبل عبادی

مشرق نیوز جمعه 07 فروردین 1405 - 16:35
امضاکنندگان در ادامه هشدار داده‌اند که «مصادره عنوان صلح برای توجیه جنگ‌افروزی» می‌تواند اعتبار جایزه نوبل را زیر سؤال ببرد.

به گزاش مشرق، ۳۲۰ کنشگر ایرانی از کمیته نوبل خواستند تا «اعتبار معنوی جایزه صلح از شیرین عبادی بازپس گرفته شود».

این فعالان در نامه‌ای سرگشاده به کمیته نوبل، با انتقاد شدید از مواضع سال‌های اخیر شیرین عبادی، از جمله حمایت از جنگ، تجزیه ایران و همکاری با هسته‌های تروریستی مسلح خواستار سلب اعتبار معنوی جایزه نوبل صلح ۲۰۰۳ از او شدند.

امضاکنندگان در ادامه هشدار داده‌اند که «مصادره عنوان صلح برای توجیه جنگ‌افروزی» می‌تواند اعتبار جایزه نوبل را زیر سؤال ببرد.

افرادی چون علی رهنما، علی افشاری، حمید دباشی، سروش دباغ، حسین درخشان، اکبر دوستدار، سپیده جدیری، بابک مینا، ماشاءالله شمس‌الواعظین، فاطمه صادقی، آزاده کیان، محسن مسرت، علی مزروعی، سراج‌الدین میردامادی و حسن یوسفی اشکوری از جمله امضا کنندگان این نامه قابل تامل هستند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.