
به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما، مهدی پارسی مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در نشست صیانت از اراضی دولتی این استان افزود: این اداره کل بهطور جدی از اراضی دولتی مراقبت میکند تا از هرگونه تصرف غیرقانونی جلوگیری شود و آسیبی به توسعه و عمران منطقه وارد نگردد.
پارسی افزود: صیانت از اراضی دولتی نه تنها در جهت حفظ منابع ملی بلکه در راستای جلوگیری از سوءاستفادههای اقتصادی و اجتماعی نیز حائز اهمیت است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از مسئولان و کارکنان این اداره کل خواست تا با جدیت و مسئولیتپذیری بیشتر در راستای حفاظت از اراضی دولتی استان گام بردارند و در این مسیر همکاری بیشتری با نهادهای قضایی و انتظامی داشته باشند.
پارسی گفت: در کنار پیگیریهای قانونی، آگاهیرسانی و فرهنگسازی در سطح جامعه و مسئولان محلی نیز از جمله اولویتهای ما خواهد بود.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به چالشهای خاص استان در زمینه تصرفات غیرقانونی اراضی بر لزوم توجه ویژه به مناطق حساس و مستعد برای تصرفات تاکید کرد و گفت: در این استان برخی مناطق به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اجتماعی در معرض تصرفات غیرقانونی قرار دارند به همین دلیل،نظارت مستمر و بهموقع در این مناطق بسیار ضروری است.
وی تصریح کرد: هدف اصلی ما از صیانت از اراضی دولتی، حفظ منابع ملی و جلوگیری از توسعه غیرقانونی و غیرمجاز است.