به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، قاسم هاشم، نماینده پارلمان لبنان درباره تصمیم به اخراج سفیر ایران به شبکه «آر ای دی تی وی» گفت: نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان [لبنان] از این تصمیم مطلع نبود و موضعش روشن بود و به مصلحت کشور اهمیت میدهد.
عضو فراکسیون توسعه و آزادسازی لبنان افزود: رابطه بین دوگروه شیعی [جنبش امل و حزبالله] مستحکم و خوب است، به ویژه پس از تشدید تنشهایی که کشور در مقابله با دشمن شاهد آن است.
وی همچنین به شبکه «آر ای دی تی وی» گفت: ادامه تجاوز دشمن بود که بهانه [جنگ] را فراهم کرد، نه حزبالله، و طی ۱۵ ماه، حزب حتی یک گلوله هم شلیک نکرد و به آتشبس پایبند بود.
هاشم درباره حمایت حزبالله از ایران نیز اظهار کرد: پاسخ به ترور شهید آیت الله علی خامنهای فرصتی برای انتقامگیری ایجاد کرد و این جنگ ادامهی آن چیزی است که پیش از این آغاز شده بود.
وی ادامه داد: «مسئله مقاومت تا زمانی که دشمن در سرزمین ما، جاهطلبی در کشورمان، سرزمین اشغالی و زندانی وجود دارد، اساسی است.»