آمادگی شبکه برق زنجان برای مدیریت تهدیدات

صدا و سیما پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 12:32
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان از آمادگی شبکه و سناریو‌های مانور برای تداوم برق‌رسانی در شرایط بحران خبر داد.

آمادگی شبکه برق زنجان برای مدیریت تهدیدات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «عادل کاظمی» گفت: ساختار شبکه برق استان و کشور به‌گونه‌ای طراحی شده که در برابر انواع تهدیدات و بحران‌ها، توان حفظ تداوم برق‌رسانی به مشترکان را داشته باشد.

 وی با اشاره به آمادگی صنعت برق در مواجهه با شرایط بحرانی افزود: از ابتدای شکل‌گیری صنعت برق، ساختار و تشکیلات این حوزه متناسب با شرایط و تهدیدات مختلف طراحی شده و برای سناریو‌های گوناگون آسیب به تأسیسات، برنامه‌های مقابله‌ای تدوین و بار‌ها در حوادث طبیعی و جنگی آزموده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با تأکید بر اینکه «فرزندان این مردم در صنعت برق آماده هستند در سریع‌ترین زمان به مشکلات فائق بیایند»، تصریح کرد: امیدواریم در سایه اقتدار نیرو‌های مسلح هیچ‌کدام از این تهدیدات عملی نشود، اما اگر خدایی نکرده اتفاقی رخ دهد، صنعت برق آمادگی لازم را برای مدیریت و جبران خسارات در کوتاه‌ترین زمان دارد.

کاظمی در تشریح وضعیت شبکه برق استان زنجان گفت: تقریباً بالای ۹۹ درصد از شبکه فشار متوسط استان قابلیت مانور دارد؛ به این معنا که اگر یک فیدر یا مسیر تغذیه دچار مشکل شود، بلافاصله می‌توانیم بار مصرفی آن را روی فیدر‌های دیگر منتقل کنیم و در زمان کوتاهی تأمین برق مشترکان را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ادامه داد: در حوزه تأسیسات فوق‌توزیع نیز اگر خدای نکرده دچار آسیب شویم، این قابلیت وجود دارد که با پست‌های همجوار مانور انجام دهیم و در سریع‌ترین زمان ممکن آثار عارضه را جبران کنیم تا وقفه جدی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود.

وی با اشاره به تمهیدات سطح ملی در صنعت برق کشور تصریح کرد: در سطح شبکه سراسری نیز مدیریت شبکه شرکت توانیر و وزارت نیرو سناریو‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده‌اند تا اگر در نقطه‌ای از کشور دچار مشکل شویم، با همین سناریو‌های ملی، جبران سریع انجام شود و در تداوم برق‌رسانی به مشترکان، اختلال قابل توجهی به وجود نیاید.

کاظمی با بیان اینکه امیدواریم هیچ‌گاه به مرحله آسیب به زیرساخت‌ها نرسیم، گفت: اگر خدایی نکرده در شرایط جنگی یا بحران، آسیبی به تأسیسات وارد شود، مدیریت ناترازی ناشی از این آسیب‌ها بدون همکاری مردم ممکن نیست و لازم است مشترکان در این شرایط، مصرف خود را تا حد ممکن منطقی و کنترل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تأکید کرد: این همکاری مردم کمک می‌کند تا بتوانیم به‌خصوص برای بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، بخش‌های حیاتی و نگهداشت فرآورده‌های خونی و دارویی، تأمین برق پایدار و مناسب داشته باشیم و از این انرژی به نحو شایسته در خدمت حفظ جان و سلامت مردم استفاده شود.

وی با اشاره به سهم بالای مصرف برق در بخش صنعت استان گفت: در استان زنجان بیش از ۷۰ درصد مصارف برق در بخش صنعت است؛ از این رو اول خواهش ما از صنعتگران این است که اگر خدایی نکرده تهدید و آسیبی به زیرساخت‌ها وارد شد، مصارف خود را به حداقل ممکن کاهش دهند و اگر امکان دارد حتی مصرف خود را به صفر برسانند.

کاظمی بیان کرد: کاهش مصرف در بخش صنعت در زمان بحران باعث می‌شود انرژی در دسترس را به بخش‌های خانگی، خدمات عمومی و به‌ویژه حوزه درمان و نگهداشت دارو و فرآورده‌های خونی اختصاص دهیم تا اختلالی در روند خدمت‌رسانی به مردم عزیز ایجاد نشود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.