مهلت رفع تعهدات ارزی صادراتی و وارداتی تمدید شد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 09:52
سازمان توسعه تجارت ایران، در شرایط اضطرار و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی آمریکایی_اسرائیلی در دستور کار خود قرار داد اقداماتی که در سایه آنها روند تولید و تجارت بدون وقفه و مستمر ادامه پید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، در میانه جنگ تحمیلی آمریکایی- صهیونیستی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی بر آن شد تا با تدوین و تصویب سیاست‌های شفاف و جسورانه زمینه تسهیل تجارت را فراهم آورد.

از این رو سازمان، در تعامل نزدیک و مستمر با اتاق‌های بازرگانی و سایر دستگاه‌های مرتبط با تجارت، نظام مسائل و مشکلات در شرایط اضطرار را شناسایی و احصا کرده و برای حل هر یک از آنها تدابیر خاص و ویژه اخذ کند. در همین خصوص یکی از اقدامات سازمان، "تمدید مهلت رفع تعهدات ارزی صادراتی و وارداتی" است که با تاکید بر مقاوم سازی اقتصاد ملی انجام شده است.

بر این اساس مهلت رفع تعهدات ارزی صادراتی و وارداتی برای کلیه صادرکنندگان و وارد کنندگانی که مهلت آنها از تاریخ ۹ اسفند۱۴۰۴ تا دو هفته بعد از آن خاتمه می بابد به مدت یک‌ماه تمدید و کلیه محدودیت های بانکی موضوع بند "5" مصوبات سی امین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات به مدت سه ماه تعلیق شد.

لازم به ذکر است، از زمان آغاز جنگ تحمیلی، میز خدمت سازمان توسعه تجارت ایران فعال بوده و پاسخگوی فعالان اقتصادی برای حل و فصل چالش‌های پیشروی آنها بوده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید