ایران خواستار استفاده رسمی از نام «خلیج فارس» در اسناد فائو شد

صدا و سیما چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 23:17
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، با ارسال نامه‌ای رسمی به مدیرکل این سازمان، بر ضرورت پایبندی فائو به استفاده از نام «خلیج فارس» در تمامی انتشارات، اسناد و مکاتبات تأکید کرد.

ایران خواستار استفاده رسمی از نام «خلیج فارس» در اسناد فائو شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،این اقدام در پی برخی تحرکات در نشست های کارشناسی اخیر فائو صورت گرفته است.

علی کیانی راد، سفیر و نماینده دائم ایران در فائو، در این نامه که رونوشت آن برای تمامی نمایندگان کشور‌های عضو ارسال شده، یادآور شد که سازمان ملل متحد از سال ۱۹۹۴ و متعاقباً در سند رسمی خود با شماره ST/CS/SER.A/۲۹ Rev.۱ مورخ ۱۴ مه ۱۹۹۹، استفاده از نام کامل «خلیج فارس» (Persian Gulf) را در تمام متون و اسناد رسمی الزامی دانسته و این رویه را به تمامی نهاد‌های وابسته از جمله فائو تسری داده است.

نمایندگی ایران همچنین اشاره کرد که سایر نهاد‌های معتبر سازمان ملل، از جمله شورای اقتصادی و اجتماعی (ECOSOC) و یونسکو، نیز بر اهمیت رعایت نام تاریخی و قانونی «خلیج فارس» صحه گذاشته‌اند و انتظار می‌رود فائو نیز از این سیاست مشترک تبعیت کند.

در پایان، کیانی راد از مدیرکل فائو، چو دونگ یو، خواست تا دستورالعمل‌های لازم را به کلیه واحد‌های مربوطه ابلاغ نماید تا از این پس نام «خلیج فارس» به طور دقیق در تمامی مکاتبات و گزارش‌های این سازمان لحاظ گردد.

این نامه همچنین به کلیه نمایندگی‌های دائم و سفارتخانه‌های معتبر نزد فائو نیز ارسال شده است.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید