اکونومیست:ایران آمریکا را تحریم کرد

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 11:04
کارشناسان می‌گویند ایران با مسدود کردن تنگه هرمز و ادامه صادرات نفت به چین، عملاً تحریم‌های متقابل علیه آمریکا را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مجله اکونومیست، ایران با مسدود کردن تنگه هرمز به روی نفت کشورهای خلیج فارس طرفدار آمریکا و در حالی که هنوز مقدار قابل توجهی از نفت خود را به چین صادر می‌کند، عملاً تحریم‌های دردناکی علیه ایالات متحده آمریکا اعمال کرده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر این تحریم‌ها ادامه یابد، هزینه‌های اقتصادی بالایی بر شهروندان آمریکایی و فشارهای سیاسی قابل توجهی بر دولت دونالد ترامپ تحمیل خواهد شد.

تحلیلگران می‌گویند: «هدف تحریم‌های بین‌المللی، اعمال فشار اقتصادی بر دشمن است. ایالات متحده معمولاً با توقیف دارایی‌ها یا ممنوعیت معاملات با کشورهای خاص این فشار را اعمال می‌کند، اقدامی که بیشتر افراد یا نهادهای نزدیک به رژیم هدف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

آنها معتقدند که با توجه به دامنه جهانی سیستم دلار، تحریم‌های آمریکا در سراسر جهان معمولاً موجب نگرانی و هشدار می‌شوند. اما اکنون شرایط تغییر کرده و ایالات متحده خود در معرض خطر و فشار ناشی از تحریم‌ها قرار گرفته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.