پالایشگاه‌های دولتی چین هم مشتری نفت ایران شدند

الف دوشنبه 03 فروردین 1405 - 16:59
بلومبرگ اعلام کرد پالایشگاه‌های دولتی چین بررسی خرید نفت خام ایران را آغاز کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پس از آنکه واشنگتن با هدف مهار قیمت نفت، اجازه فروش نفت بارگیری شده ایران در نفتکش‌ها را صادر کرد، پالایشگاه‌های دولتی چین بررسی خرید نفت خام ایران را آغاز کرده‌اند.

منابع غربی مدعی هستند ایران 140 میلیون بشکه نفت روی آب دارد که دولت آمریکا با هدف مهار قیمت نفت تحریم ها برای فروش این محموله های نفتی را برداشته است. 

تا پیش از جنگ، پالایشگاه های بخش خصوصی چین خریدار عمده نفت ایران بودند که بر اساس گزارش بلومبرگ پالایشگاه های دولتی چین نیز در حال بررسی ازسرگیری واردات نفت ایران هستند. 

رئیس اقلیت سنای آمریکا با انتقاد از تصمیم دولت آمریکا برای لغو تحریم نفتی ایران گفته این تصمیم بیش از 11 میلیارد دلار درآمد نفتی عاید ایران می کند. 

این در حالی است که رئیس مجلس شورای اسلامی وجود محموله های معطل نفت ایران را رد کرده و گفته ایران نفتی مانده روی آب ندارد. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.