واکنش تریتا پارسی به تهدید ترامپ برای بمباران نیروگاه‌های ایران | تشدید تنش فقط سناریوی باخت-باخت را تشدید می‌کند | ایران و آمریکا باید در مورد مسیرهای خروج جدی باشند

اقتصادنیوز یکشنبه 02 فروردین 1405 - 07:17
اقتصادنیوز: اگر ترامپ به تهدیدات خود عمل کند، تهران احتمالاً به تأسیسات انرژی در سراسر خلیج فارس و همچنین اسرائیل حمله خواهد کرد. در حال حاضر، واقعاً احمقانه است که فکر کنیم این کار را نخواهد کرد.

 

به گزارش اقتصادنیوز، تریتا پارسی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی ایرانی-سوئدی، بنیانگذار و نایب رئیس اجرایی مؤسسه کوئینسی در یادداشتی نوشت؛

ترامپ همین الان تهدید کرد که اگر ایران تنگه هرمز را ظرف ۴۸ ساعت باز نکند، تمام نیروگاه‌های ایران را بمباران خواهد کرد. 

ما می‌دانیم که ایران از این تهدید پیروی نخواهد کرد. اگر ترامپ به تهدیدات خود عمل کند، تهران احتمالاً به تأسیسات انرژی در سراسر خلیج فارس و همچنین اسرائیل حمله خواهد کرد. در حال حاضر، واقعاً احمقانه است که فکر کنیم این کار را نخواهد کرد.

با افزایش قیمت نفت و گاز، افزایش هزینه‌های مواد غذایی در ایالات متحده و بسته شدن اکثر مسیرهای خروجی باقی‌مانده، وضعیت از قبل هم بد‌تر خواهد شد. 

تشدید تنش فقط سناریوی باخت-باخت را تشدید می‌کند. هر دو طرف باید در مورد مسیرهای خروج جدی باشند. هیچ یک از طرفین نباید به دنبال تحقیر طرف مقابل باشد. هیچ یک از طرفین نمی‌تواند دیگری را مجبور به تسلیم کند.

هر دو باید بتوانند روایتی قانع‌کننده از پیروزی برای مخاطبان خود بسازند. آنها ممکن است هنوز متوجه این موضوع نشده باشند، اما در نهایت هم ایالات متحده و هم ایران در چنین خروجی منافع مشترکی دارند. 

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید