واکنش یک منبع نظامی به احتمال حمله به خارک/ مسیر ناامن‌سازی دریای سرخ و باب‌المندب را فراهم می‌کند

خبرآنلاین یکشنبه 02 فروردین 1405 - 02:31
یک منبع نظامی گفت: تجاوز به خارک مسیر ایران برای ناامن‌سازی دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک منبع نظامی گفت:  اگر آمریکا به تهدیدات خود درباره تجاوز نظامی به جزیره خارگ عمل کند، قطعاْ با پاسخی مواجه خواهد شد که نسبت به شگفتانه‌های 21 روز اخیر بی‌سابقه است.

بنابر گزارش تسنیم، وی افزود: ناامنی در سایر تنگه‌ها از جمله تنگه باب‌المندب و دریای سرخ از گزینه‌هایی است که پیش روی جبهه مقاومت است و وضعیت برای آمریکایی‌ها بسیار بغرنج‌تر از امروز خواهد شد.

آمریکایی‌ها اکنون با مخمصه بسیار بزرگی درباره تنگه هرمز و تاسیسات نفتی ایران مواجه هستند. آنها از یک طرف رسما امروز اعلام کردند که تحریم نفتی ایران را برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی 57 برمی‌دارند تا بتوانند قیمت نفت را در دنیا کنترل کنند و از طرف دیگر می‌گویند که می‌خواهند به جزیره خارگ حمله کنند تا مشکل نفت در دنیا حل شود.

این دو راهبرد اعلامی آمریکا کاملاْ با یکدیگر متناقض است؛ اگر آمریکایی‌ها به جزیره خارگ حمله کنند، اولا تولید نفت می‌تواند دچار اختلال موقت شود، ثانیا ایران کل تاسیسات منطقه را به آتش می‌کشد و وضعیت برای آمریکایی‌ها و منطقه بسیار بسیار بغرنج‌تر خواهد شد و ثالثا آمریکایی‌ها هیچ راهی برای حفظ خارگ ندارند و خسارتی متوجهشان خواهد شد که از جنگ جهانی دوم به این سو بی‌سابقه است.

29215

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.