بارگیری دو ابرنفتکش در خارک؛ ۴ میلیون بشکه نفت ایران در آستانه صادرات

مشرق نیوز شنبه 01 فروردین 1405 - 20:19
تانکرترکرز از بارگیری دو نفتکش با ظرفیت ۴ میلیون بشکه نفت ایران در جزیره خارک خبر داد.

به گزارش مشرق و براساس تانکرترکرز، جزیره خارک امروز (جمعه، ۳۰ اسفند) مشغول بارگیری دو فروند ابرنفتکش از نوع وی‌ال‌سی‌سی (VLCC) است.

بر این اساس، این دو کشتی در مجموع ۴ میلیون بشکه نفت خام را حمل خواهند کرد.این تحول در حالی رخ می‌دهد که تنش‌های نظامی در منطقه خلیج فارس و حملات اخیر به تأسیسات انرژی، نگرانی‌ها درباره تداوم صادرات نفت ایران را افزایش داده بود. با این حال، فعالیت پایانه نفتی خارک نشان‌دهنده تداوم روند صادرات نفت از این منطقه است.

ارزش این محموله با توجه به قیمت فعلی نفت که حدود ۱۱۲ دلار است، بالغ بر صدها میلیون دلار برآورد می‌شود.

بارگیری دو ابرنفتکش در خارک؛ ۴ میلیون بشکه نفت ایران در آستانه صادرات

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.