عربستان با باز کردن پایگاه هوایی ملک فهد در طائف برای جنگ با ایران موافقت کرد

افکار نیوز شنبه 01 فروردین 1405 - 10:47
میدل ایست آی ادعا کرده است که عربستان سعودی دسترسی گسترده‌تری به پایگاه‌ها و حریم هوایی خود برای جنگ با ایران در اختیار آمریکا داده است.

 بر اساس ادعای میدل ایست آی، چندین مقام آمریکایی و غربی که از جزئیات موضوع مطلع هستند، اعلام کردند که عربستان سعودی با باز کردن پایگاه هوایی ملک فهد در طائف در غرب این کشور به روی آمریکایی‌ها موافقت کرده است.

این پایگاه از آن جهت حائز اهمیت است که نسبت به پایگاه هوایی شاهزاده سلطان که بارها مورد حملات پهپادی ایران قرار گرفته، از پهپادهای شاهد ایران دورتر است. طائف همچنین به جده، بندر دریای سرخ که از زمان تسلط مؤثر ایران بر تنگه هرمز به یک مرکز لجستیکی حیاتی تبدیل شده است، نزدیک است.

مقامات فعلی و سابق آمریکایی به میدل ایست آی گفتند که اگر دولت ترامپ خود را برای جنگی طولانی‌تر با ایران آماده می‌کند، جده ممکن است برای حفظ و پشتیبانی نیروهای مسلح آمریکا حیاتی باشد. هزاران نیروی زمینی آمریکا از شرق آسیا در حال عزیمت به منطقه هستند.

امارات متحده عربی به آمریکا اعلام کرده است که برای جنگی طولانی آمادگی دارد و فشاری بر واشنگتن برای پایان سریع درگیری وارد نمی‌کند.

یک مقام آمریکایی به میدل ایست آی گفت که در تماس تلفنی اوایل این ماه، شیخ عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات، به همتای خود، مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا گفت که امارات آماده است جنگی تا سقف ۹ ماه را تحمل کند.

مقامات فعلی و سابق آمریکایی می‌گویند که تصمیم عربستان سعودی برای افزایش دسترسی امریکا به پایگاه‌های خود، نشان‌دهنده تغییر در نحوه واکنش این پادشاهی و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس به جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران است. 

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.