خبرگزاری «رویترز» نوشت وزارت خزانهداری آمریکا روز جمعه مجوزی ۳۰ روزه برای تحویل و فروش نفت خام و فرآوردههای نفتی با منشأ ایران که روی کشتیها بارگیری شدهاند، صادر کرده است.
پیشتر «اسکات بسنت» وزیر خزانهداری آمریکا با اشاره به احتمال اتخاذ چنین اقدامی گفته بود: «در روزهای آینده، ممکن است تحریم نفت ایران را که حدود ۱۴۰ میلیون بشکه است برداریم.»
این درحالی است که «سامان قدوسی» سخنگوی وزارت نفت با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی (ایکس) نوشته بود: در حال حاضر اساساً ایران نفت خام مانده بر روی آب و مازاد جهت عرضه در سایر بازارهای بینالمللی ندارد.
وی افزوده بود: «اظهارنظر وزیر خزانهداری آمریکا صرفا با هدف امیدواری دادن به خریداران و کنترل روانی بازار است.»
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.