ترامپ درباره جنگ ایران: من آتش‌بس نمی‌خواهم

عصر ایران شنبه 01 فروردین 1405 - 00:51
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: طرحی برای جزیره خارک دارم اما درباره آن صحبت نمی‌کنم، و در زمینه نظامی توانستیم پیروز شویم.

ادعای جدید ترامپ درباره پایان دادن به جنگ با ایران توجه‌برانگیز شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از اسکای نیوز؛  ترامپ در چمن کاخ سفید در برابر خبرنگاران و در پاسخ به سوالات آنان گفت گفت: من وقتی آماده باشم جنگ را پایان خواهم داد. می‌توانیم با ایران گفت‌وگو کنیم اما نمی‌خواهم آتش‌بس برقرار کنم.

او افزود: فکر می‌کنم اسرائیل آماده خواهد بود تا هر زمان که آمریکا بخواهد جنگ با ایران را پایان دهد.

ترامپ: ما از تنگه هرمز استفاده نمی‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که این کشور از تنگه هرمز استفاده نمی‌کند و کشورهای دیگر باید در این موضوع ورود کنند، و جنگ را زمانی پایان می‌دهم که آماده آن باشم.

- طرحی برای جزیره خارک دارم اما درباره آن صحبت نمی‌کنم، و در زمینه نظامی توانستیم پیروز شویم.

- معتقدم زمانی که آمریکا بخواهد جنگ را پایان دهد اسرائیل نیز این آمادگی را خواهد داشت.

- خیلی خوب خواهد بود که چین و کره جنوبی در بازگشایی تنگه هرمز نقش ایفا کنند.

- ترامپ همچنین درباره بازگشایی تنگه هرمز: این یک مانور نظامی ساده است؛ نسبتاً ایمن است، اما شما به کمک زیادی نیاز دارید به این معنا که به کشتی‌ها و حجم زیادی نیاز دارید

 - ناتو می‌تواند به ما کمک کند، اما تاکنون شجاعت انجام این کار را نداشته است.

 - می‌توانیم با ایران گفت‌وگو کنیم اما نمی‌خواهم آتش‌بس برقرار کنم.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.