اوربان: بحران سوخت اروپا در هفته‌های آینده بیشتر آشکار می‌شود

مشرق نیوز جمعه 29 اسفند 1404 - 13:03
نخست‌وزیر مجارستان به کشورهای اروپایی درباره افزایش بحران کمبود و گرانی سوخت در قاره سبز هشدار داد.

به گزارش مشرق، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان با اشاره به کمبود و گرانی سوخت در جهان پس از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، گفت: اروپا بدون نفت روسیه در شرایط کمبود جهانی سوخت دوام نخواهد آورد و این موضوع ظرف چند هفته برای همه آشکار خواهد شد.

وی درباره تنش بوجودآمده بین کی‌یف و بوداپست در حوزه انرژی خاطرنشان کرد: مجارستان نه تنها به احیای عرضه نفت از طریق خط لوله دروژبا نیاز دارد، بلکه تضمین‌های اوکراین مبنی بر عدم تکرار محاصره نیز ضروری است.

پیشتر، پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه مجارستان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست به صورت فوری تحریم‌های واردات نفت و گاز روسیه را لغو کنند تا از بحران انرژی و افزایش قیمت‌ها در پی تنش‌های غرب آسیا جلوگیری شود.

سیجارتو در ویدیویی که در شبکه تلویزیونی ام ۱ پخش شد، گفت: «در شرایط کنونی، اتحادیه اروپا باید اقدام فوری انجام دهد و برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت‌ها، تحریم واردات انرژی روسیه را فوراً بردارد.»

وزیر امور خارجه مجارستان همچنین اشاره کرد که تنش‌ها در غرب آسیا، از جمله انسداد تنگه هرمز که ۳۳ درصد از حمل‌ونقل نفت جهانی و ۲۰ درصد از عرضه گاز مایع در آن عبور می‌کند، تاثیر قابل‌توجهی بر بازار جهانی انرژی گذاشته است.

وی توضیح داد که بخش قابل توجهی از نفت جهان از مسیر خلیج فارس و به‌ویژه صادرات عربستان سعودی از طریق تنگه هرمز انجام می‌شود و در نتیجه، بحران‌های غرب آسیا و تحریم‌های روسیه، بازار انرژی اروپا را از نظر عرضه و قیمت تحت فشار قرار داده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.