درخواست مهم انصارالله یمن از عربستان و امارات

اقتصادنیوز پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 07:53
اقتصادنیوز: عضو ارشد انصارالله یمن از عربستان و امارات خواست به آغوش کشورهای عربی بازگردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از شبکه المیادین، «محمد الفرح» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در ادامه از عربستان و امارات خواست که از «آغوش آمریکا-اسرائیل» فاصله بگیرند.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز ۲۳ اسفندماه در اظهاراتی تاکید کرد که همه باید تجاوز آمریکا را محکوم کنند و در کنار ایران بایستند.

وی گفت: ایران حق دارد همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه که مبدا تجاوز هستند را هدف قرار دهد.

این مقام انصارالله اضافه کرد: امروز ایران از همه اتهاماتی که به آن زده می‌شد تبرئه شده است و همه به واقعی بودن موضع ایران در حمایت از مسائل امت اسلامی پی برده‌اند.

البخیتی گفت: همه منطقه باید تجاوز آمریکا به ایران را محکوم کنند و در این نبرد در کنار ایران باشند.

وی بیان کرد: این جنگ فقط تجاوز به ایران نیست بلکه همه کشورهای عربی و اسلامی را نشانه رفته است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن خطاب به همه ملت‌های منطقه گفت: باید همگی وارد این نبرد تحمیلی شویم تا بتوانیم شرط‌های خود را تحمیل کنیم.

البخیتی افزود: این یک نبرد سرنوشت ساز است که پیروزی حق بر باطل را رقم خواهد زد.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن ادامه داد: امنیت کشورهای عربی خلیج فارس برای واشنگتن اهمیتی ندارد و می‌خواهد این کشورها را به جنگ با ایران بکشاند.

به گزارش ایرنا، تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران که در پی آن آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند از بامداد روز ۹ اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) آغاز شد؛ این اقدام در حالی صورت گرفت که مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری برخی کشورهای منطقه در جریان بود.

تحلیلگران معتقدند این اقدام نشان داد که آمریکا در عمل پایبندی لازم به اصول گفت‌وگو، اعتمادسازی و حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات ندارد و همچنان از گزینه نظامی به‌عنوان ابزار فشار سیاسی بهره می‌گیرد.

جمهوری اسلامی ایران در پی آغاز تجاوز نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی، پاسخی قاطع، هدفمند و متناسب به این اقدام ارائه داد. در چارچوب این پاسخ مشروع، مواضع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی و همچنین پایگاه‌ها و مراکز استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه با حملات موشکی، پهپادی و هوایی دقیق هدف قرار گرفت.

مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده اند این عملیات‌ها در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و با هدف بازدارندگی، جلوگیری از تداوم تجاوز و تحمیل هزینه به متجاوزان انجام شده است.

جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است که هرگونه تداوم یا گسترش تجاوز، با پاسخی شدیدتر و گسترده‌تر مواجه خواهد شد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.