حمله اسرائیل و آمریکا به پارس جنوبی از زبان فرماندار عسلویه | گازهای منتشر شده بعد از اصابت پرتابه، سمی هستند؟ | مردم فاصله ایمن با تاسیسات را رعایت کنند

اقتصادنیوز چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 16:48
اقتصادنیوز: فرماندار عسلویه از حمله پرتابه به فازهای ۶ و ۳،۴،۵ مستقر در پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اسکندر پاسالار، فرماندار عسلویه گفت: فازهای ۶ و ۳،۴،۵ مستقر در پارس جنوبی مورد اصابت پرتابه صهیونی- آمریکایی قرار گرفت

 پاسالار افزود: برای کنترل و جلوگیری از سرایت آتش فازهای یادشده از مدار خارج شده اند.

وی یاداورشد: شرایط تحت کنترل است و آتش نشانی های پارس جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی پارس در حال مهار آتش هستند.

فرماندار عسلویه تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و تدابیر لازم برای کمک رسانی در حال انجام است.

پاسالار گفت: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

گازهای منتشر شده ناشی اصابت پرتابه دشمن به پارس جنوبی سمی نیست

فرماندار عسلویه گفت: گازهای منتشر شده در پارس جنوبی براثر اصابت پرتابه دشمن به مخازن فازهای منطقه سمی نیست مردم نگران نباشند.

اسکندر پاسالار روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: گازهای منتشر شده تا ساعاتی دیگر پس از سوختن خاموش خواهد شد .

وی یادآورشد: هیچکدام از پتروشیمی های مستقر در عسلویه دچار حادثه و مورد اصابت پرتابه قرار نگرفته اند.

فرماندار عسلویه تصریح کرد: امروز فازهای ۶، ۵، ۴ و ۳ پارس جنوبی مورد اصابت پرتابه دشمن قرار گرفت.

سازمان پدافندغیرعامل: نشت مواد سمی از عسلویه گزارش نشده است

سازمان پدافند غیرعامل کشور، در پی تهاجم دشمن به تاسیسات منطقه پارس جنوبی، اعلام کرد: تاکنون نشت مواد سمی گزارش نشده و اوضاع توسط فرماندهی ارشد پدافندغیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در حال مدیریت است.

سازمان پدافند غیر عامل روز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۴ در اطلاعیه فوری شماره ۱۰ خود آورده است: مطابق بررسی‌های میدانی، دشمنان حقیر ملت ایران، امروز در مورخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۴ در اقدامی نابخردانه به پالایشگاه‌های ۳، ۴، ۶ در منطقه ویژه پارس جنوبی (عسلویه) تهاجم کردند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مردم شریف ایران خصوصاً اهالی شهر عسلویه می‌رساند تا کنون نشت مواد سمی گزارش نشده و اوضاع توسط فرماندهی ارشد پدافندغیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در حال مدیریت است.

سازمان پدافند غیرعامل در اطلاعیه خود آورده است: دود سیاه منتشر شده ناشی از سوختن مواد نفتی و هیدروکربن است و نیازی به تخلیه شهر نبوده و صرفاً لازم است مردم شهر با توجه به جهت باد که به سمت شمال گزارش شده، فاصله ایمن با تاسیسات را رعایت نموده و با بستن در و پنجره‌ها و خاموش کردن تجهیزات تهویه در منزل بمانند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پیش از این در مورخ ۲۷ بهمن ۱۴۰۴، در قالب رزمایش شهید سرلشکر مهدی ربانی، سناریوی احتمالی حمله به تاسیسات نفتی منطقه ویژه پارس جنوبی با مشارکت استانداری بوشهر، فرمانداری عسلویه و کلیه دستگاه اجرایی منطقه، تحت کنترل و نظارت سازمان پدافند غیرعامل کشور صورت پذیرفته و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تمرین شده بود.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.