جنگ آب تهران را آلوده کرده است؟

اقتصادنیوز یکشنبه 24 اسفند 1404 - 12:10
اقتصادنیوز: رییسی درباره آلودگی آب تهران گفت: اگر آب آلوده شود حتما برای مردم قابل لمس است، تاکنون گزارشی در این حوزه دریافت نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمد ابراهیم رییسی درباره آلودگی آب تهران با توجه به احتمال ورود مواد سمی بمباران ها و انفجار انبارهای نفت اظهار داشت: وقتی باران می‌بارد اسیدی در واقع وارد جریان آب سطحی و زیرزمینی می‌شود و این تبعات محیط زیستی جنگ است.

وی با بیان اینکه در تبعات زیست محیطی جنگ حتما به مباحث آب می رسیم، افزود: این نگرانی وجود دارد که آب های سطحی آلوده وارد آب زیرزمینی شود و این در حالی است که اکنون میزان زیادی از آب مورد نیاز تهران از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

این کارشناس حوزه آب گفت: البته اکنون تعداد زیادی از جمعیت تهران به مسافرت رفته‌اند بنابراین احتمالا سهم آب زیرزمینی در سبد تامین آب پایتخت کمتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت این وضعیت کیفیت آب زیرزمینی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رییسی بیان کرد: البته نباید این نگرانی در مردم بوجود آید چون زیرساخت‌ها آسیب ندیده‌اند و قطعا تصفیه آب طبق روال با دقت در حال انجام است.

وی یادآور شد: اگر آب آلوده شود حتما برای مردم قابل لمس است، تاکنون گزارشی در این حوزه دریافت نشده است.

این کارشناس حوزه آب خاطرنشان کرد: وقتی به دلیل حمله نظامی به انبارهای نفت هوا آلوده شد و بارندگی هم داشتیم، این جریان آب سطحی وارد منابع زیرزمینی شده که احتمالا تبعاتی داشته و کیفیت آب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.