رؤسای جمهور ایران و مصر تلفنی گفت‌وگو کردند+جزئیات

اقتصادنیوز شنبه 23 اسفند 1404 - 19:54
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور مصر در گفتگو با رئیس جمهور کشورمان، ابراز امیدواری کرد که اصل حسن همجواری تقویت شود و آنچه که حملات ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس خوانده، هرچه سریع‌تر متوقف گردد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر از تماس تلفنی عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور مصر در گفتگو با رئیس جمهور کشورمان، ابراز امیدواری کرد که اصل حسن همجواری تقویت شود و آنچه که حملات ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس خوانده، هرچه سریع‌تر متوقف گردد. 

او از تشدید تنش‌های کنونی ابراز تأسف و نگرانی شدید کرد و گفت این وضعیت پیامدهای منفی برای ثبات منطقه خواهد داشت. 

السیسی همچنین به تلاش‌های مصر برای توقف عملیات نظامی و بازگشت به مسیر مذاکرات اشاره کرد و بر لزوم انعطاف‌پذیری در این زمینه تأکید نمود.

رئیس‌جمهور ایران نیز از تلاش‌های مصر و شخص عبدالفتاح السیسی برای کاهش تنش‌ها قدردانی کرد 

 مسعود پزشکیان، همچنین بر تمایل ایران برای حفظ روابط برادرانه و حسن همجواری با کشورهای عربی تأکید کرد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.