اجرای عملیات نوسازی قدیمی‌ترین نیروگاه کشور

صدا و سیما شنبه 23 اسفند 1404 - 17:12
وزیر نیرو گفت: طرح نوسازی و جایگزینی واحد‌های قدیمی نیروگاه طرشت با مولد‌های پایه گازسوز راندمان بالا با جدیت در حال اجراست تا این واحد‌ها به زودی برای تولید برق در مدار باشند.

عملیات اجرایی نوسازی قدیمی‌ترین نیروگاه کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس علی‌آبادی امروز (شنبه، ۲۳ اسفند) با حضور در نیروگاه طرشت به عنوان قدیمی‌ترین نیروگاه کشور، ضمن قدردانی از تلاش و تعهد کارکنان این مجموعه که در شرایط جنگی حضوری فعال و موثر دارند، بر ضرورت تسریع در روند نوسازی و ارتقای این واحد صنعتی تاکید کرد.

وزیر نیرو در این بازدید از نزدیک در جریان روند اجرای طرح نوسازی نیروگاه طرشت، شامل جایگزینی توربین‌های قدیمی با مولد‌های پایه‌گاز‌سوز راندمان بالا قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت حیاتی انجام به موقع فعالیت‌ها در شرایط کنونی، خواستار اتصال واحد‌های نوسازی شده به شبکه سراسری در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و افزود: اجرای این طرح علاوه بر افزایش پایداری شبکه سراسری و ترمیم ولتاژ شبکه غرب تهران، منجر به صرفه‌جویی عمده در مصرف آب خواهد شد.

علی‌آبادی با تاکید بر اهمیت پایداری شبکه برق کشور، بر لزوم انجام تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی دقیق برای دستیابی به آمادگی حداکثری جهت تامین برق مورد نیاز در اوج مصرف تابستان پیش رو تاکید کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.