درخواست روسیه از اسرائیل و آمریکا درباره ایران

اقتصادنیوز پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 15:09
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تلفات غیرنظامیان در حملات به ایران، از واشنگتن و تل‌آویو خواست به تجاوز پایان داده و به میز مذاکره بازگردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز پنج‌شنبه از اسرائیل و ایالات متحده خواست به حملات خود علیه ایران پایان داده و پای میز مذاکره بنشینند.

زاخارووا به خبرنگاران گفت: «روسیه به اتخاذ گام‌هایی برای پایان دادن به تشدید تنش در خاورمیانه در اسرع وقت و حل و فصل هرگونه اختلاف از راه‌های مسالمت‌آمیز ادامه خواهد داد.»

وی افزود: «تعداد قربانیان اقدام نظامی غیرقانونی واشنگتن و تل‌آویو در میان جمعیت غیرنظامی ایران، به گفته مقامات، به هزاران نفر می‌رسد.»

پیشتر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز پنجم مارس اعلام کرد که مذاکرات صلح سه‌جانبه با حضور آمریکا به دلیل اوضاع ایران «در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است» و آمریکا «در حال حاضر مشغول مسائل دیگر است». یک منبع دیپلماتیک روس نیز تأیید کرد که دور بعدی مذاکرات که قرار بود در ابوظبی برگزار شود، به دلیل اوضاع خاورمیانه به تعویق افتاده است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.