مدیر سلطه نفت دولت ترامپ: به دنبال کنترل نفت ایرانیم!

تابناک پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 02:11
جرد اگون مدیر اجرایی شورای سلطه انرژی ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس بیزنس با اشاره به اهداف بلندمدت واشنگتن در قبال منابع انرژی ایران مدعی شد: «این یک منفعت بلندمدت است، زیرا آنچه ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که چنین ذخایر عظیم نفتی در ایران را از دست تروریست‌ها (تعبیر خنده دار برای مسئولین ایران) خارج کنیم.» او در ادامه گفت: «بنابراین آنچه در کوتاه‌مدت تجربه خواهیم کرد، در برابر منفعت بلندمدت به‌طور قابل توجهی ناچیز است، زیرا در نهایت دیگر لازم نخواهد بود نگران این مسائل در تنگه هرمز باشیم، چون همه نفت را از دست تروریست‌ها خارج خواهیم کرد.» شورای سلطه انرژی ملی، نهادی فدرال در ایالات متحده است که با فرمان اجرایی دونالد ترامپ در ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ تأسیس شد. هدف اصلی این شورا هماهنگ‌سازی سیاست‌های دولت آمریکا برای افزایش تولید و صادرات انرژی داخلی است. این نهاد میان سازمان‌های مختلف دولتی مرتبط با حوزه انرژی هماهنگی ایجاد می‌کند. از وظایف آن تسریع صدور مجوز پروژه‌های انرژی، کاهش موانع مقرراتی و توسعه زیرساخت‌های انرژی است. به طور کلی این شورا با هدف تقویت جایگاه آمریکا در بازار جهانی انرژی و افزایش نفوذ ژئوپولیتیکی آن ایجاد شده است. اظهارات مدیر اجرایی این نهاد درباره نفت ایران و تنگه هرمز را با زیرنویس اختصاصی تابناک می‌بینید و می‌شنوید.
جرد اگون مدیر اجرایی شورای سلطه انرژی ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس بیزنس با اشاره به اهداف بلندمدت واشنگتن در قبال منابع انرژی ایران مدعی شد: «این یک منفعت بلندمدت است، زیرا آنچه ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که چنین ذخایر عظیم نفتی در ایران را از دست تروریست‌ها (تعبیر خنده دار برای مسئولین ایران) خارج کنیم.» او در ادامه گفت: «بنابراین آنچه در کوتاه‌مدت تجربه خواهیم کرد، در برابر منفعت بلندمدت به‌طور قابل توجهی ناچیز است، زیرا در نهایت دیگر لازم نخواهد بود نگران این مسائل در تنگه هرمز باشیم، چون همه نفت را از دست تروریست‌ها خارج خواهیم کرد.» شورای سلطه انرژی ملی، نهادی فدرال در ایالات متحده است که با فرمان اجرایی دونالد ترامپ در ۱۴ فوریه ۲۰۲۵ تأسیس شد. هدف اصلی این شورا هماهنگ‌سازی سیاست‌های دولت آمریکا برای افزایش تولید و صادرات انرژی داخلی است. این نهاد میان سازمان‌های مختلف دولتی مرتبط با حوزه انرژی هماهنگی ایجاد می‌کند. از وظایف آن تسریع صدور مجوز پروژه‌های انرژی، کاهش موانع مقرراتی و توسعه زیرساخت‌های انرژی است. به طور کلی این شورا با هدف تقویت جایگاه آمریکا در بازار جهانی انرژی و افزایش نفوذ ژئوپولیتیکی آن ایجاد شده است. اظهارات مدیر اجرایی این نهاد درباره نفت ایران و تنگه هرمز را با زیرنویس اختصاصی تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.