
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در آیین برگزاری مراسم بهرهبرداری از این طرح با حضور استاندار، بیان کرد: این طرح بزرگ با رویکرد توسعه زیرساختهای آبرسانی و ارتقای سطح بهداشت عمومی، برای جمعیتی بالغ بر ۹ هزار نفر در افق طرح طراحی و اجرایی شده است.
فرهاد سرگلزایی افزود: در مرحله بعدی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث آبشیرینکن محلی با هدف تامین آب آشامیدنی و همچنین ساخت مخزن ذخیره آب و حفر و تجهیز یک حلقه چاه دیگر در دستور کار است که با بهرهبرداری کامل طرح مشکل کمآبی رفع و سلامت و رفاه مردم شریف این منطقه تأمین میشود.
وی با اشاره به جزئیات مرحله نخست این طرح گفت: در راستای اجرای این طرح، ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب برای جابهجایی آب از منبع تا محل مصرف اجرا شده است؛ همچنین جهت توزیع عادلانه و بهینه آب در میان اهالی، شبکه توزیع به طول ۲۹ کیلومتر احداث شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: به منظور تأمین انرژی مورد نیاز ایستگاهها، خط برق به طول ۸.۵ کیلومتر نیز در این پروژه تکمیل شده است.
او تصریح کرد: در بخش تأسیسات، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ برای افزایش فشار و هدایت آب، به همراه ساخت سه باب مخزن ذخیره بتنی بینراهی با ظرفیت ۱۰۰ مترمکعب برای پایداری فشار و تأمین آب در ساعات اوج مصرف، از دیگر اقدامات انجامشده در این فاز از طرح است.